Singh tha king Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hallo! Jeg får bare spilt css i ca. 10 minutter før jeg må logge meg inn på nytt inn på en server. Og etter det jeg har forstått så er problemet, portene. Hvordan åpner jeg porten(e), slik at jeg får spilt css? Er inne på en telio lignende side, etter å ha skrevet inn gateway adressen.... På siden er det mye man kan gjøre, men hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Finn router og CS:S på www.portforward.com Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Takk for et raaskt svar. The SpeedTouch510i will not allow you to forward enough ports, to run Counter Strike. You should try using the DMZ portion of this router if it is available. Alternatively you can try switching the router to bridged mode. You will need to contact your ISP to switch to bridged mode, so they can make the required changed on their end. det er det som står der (?).... Hva skal jeg gjøre? 1) You should try using the DMZ portion of this router if it is available funker det ikke, så dette?: 2) switching the router to bridged mode Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 1. Sjekk om det er DMZ funksjon i routeren. 2. Har du f.eks Telenor så finner du bruksanvisning for bridgemode på www.online.no Vær obs på at du da må ha en router bakom eller et 'pppoe dial-up program' på pc og at porter i såfall må forwardes på den routeren. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) hmm... Enable DMZ: yes (trykker yes, og save!). Spilte css i ca. 10min og det skjedde igjen. Har forresten tele2 adsl, men telio ip telefoni... Connection Settings: Networking Service: Connection Type: PPPoE Login Name: PPPoE Login Password: PPPoE Service Name: Network Settings: Current IP Wan port: Current IP Lan port Static IP Wan port: Primary DNS: Netmask: Gateway: Enable MAC Clone: Cloned MAC address: Secondary DNS Router Settings: Quality of Service : QoS bandwith DHCP Client Start IP: Enable DMZ: Port Forwarding Settings masse forskjellige valg her....TCP etc. det er vle det meste so står der....bare DMZ enable tror jeg ikke funka... Endret 22. mai 2007 av Singh tha king Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 OK, da tror jeg at jeg skjønner mere. Tele2 leverer vel ren ipadresse ut av modem og du har en sipuraboks bakom med sperrede porter. Du må da åpne port for CS:S i sipuraen. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) hmm....hvordan gjøre jeg det? har dessverre ikke mye peiling... Sipuraen er den nettsiden jeg har skrevet inn gateway adressen? Står ihvertfall sipura nedenfor... har forresten en speedtouch 510i hvis det hjelper noe...(kjøpt igjennom tele2) EDIT: Forige tråden min: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=768959 i følge en som kaller seg "joakim" ba meg gjøre dette: 1. www.whatismyip.com 2. kopier IP-en 3. lim inn IP-en i adressefeltet 4. trykk på Toolbox 5. trykk på Game & Application Sharing 6. trykk på Assign a game or application to a local network device 7. legg til counter-strike. men på nr. 3 funka det ikke lenger.........kanskje jeg skulle bruke gateway adressen? Uansett så fant jeg ikke "toolbox". edit: Skal jeg bare trykke yes der det står enabel under Port Forwarding Settings? og skrive counter strike source som service name? Endret 22. mai 2007 av Singh tha king Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Whatsmyip gir deg internettadressen, men du skal bruke gatewayadressen for å logge deg inn på sipuraen. "Skal jeg bare trykke yes der det står enabel under Port Forwarding Settings? og skrive counter strike source som service name?" JA! Husk at du skal forwarde til ipadressen på PC. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Man skal da ikke trenge å åpne noen porter manuelt for å spille CSS (eller andre spill for den sags skyld) Tror nok ikke problemet har noe med porter å gjøre. Får du connection timout når du faller ut? altså at den mister kontakten? Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Ja, får connection timeout..... "*nicket mitt* have timed out". Og dermed er jeg logget av serveren, og må gå inn på nytt. (skjer det samma om igjen etter ca. 10min). Det rare er at jeg har hatt CS:S før og i over 1 år! Da funka alt, og trengte ikke å gjøre noe. Men nå etter ca 4-5måneder har jeg kjøpt det igjen, og har fått et problem jeg ikke har hatt før. Er det farlig å åpne porter? Kan jeg risikere å ødelegge den? Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) det som kan være problemet er at vi fikk iptelefoni for et par måneder siden. Altså etter at jeg hadde solgt CS:S min. Så kanskje iptelefonien tok den "ledige" porten? la7dfa-com: har gjort det du sa. fikk bare skrevet inn counter strike sourc (uten e på slutten). Den ble automatisk fjernet etter at jeg trykket "lagre". Skal se om det funker nå... Edit: crap, dobbelposting. Endret 22. mai 2007 av Singh tha king Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Du kan jo prøve PC rett på modem. Hvis det funker da er det noe problemer med sipura og forward (brannmur) der. Ofte kan det hjelpe å slå av SPI (stateful packet inspection) i router (sipura). Hvilken ipadresse har du ut av modem? (192.168.x.x?) eller noe annet? Endret 22. mai 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 hmm....der fikk jeg timed out igjen =/ 192.168.x.x (er ipadressen, ja.) Det samma er gatwayen utenatt 1 tall som er annerledes. Jeg har ikke trådløs router....er en speedtouch 510i. Hvordan slår jeg av SPI? Fant det ikke. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Det er 10minutter fra du connecter en server? Rart det der, synes det høres ut som noen innstillinger i spiller jeg, men ellers er jeg helt blank Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 det var omtrent alltid 10min, men den siste gangen jeg prøvde (kl. 20.00 i dag) spilte jeg faktisk i overkant av halvtime! Men så kom problemet igjen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 SPI står under firewall. Du har forresten et routermodem hvis 510 deler ut 192 adresse. Pass på at sipuraen ikke bruker samme ip-område (f.eks 192.168.1.xxx) ellers vil du får trøbbel. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) dette var avansert! men fant nettopp ut at et ikon av steam er i zonealarm....helt øverst med blueetooth, og to andre ting. I "program control" har jeg tatt alow på alle hl2, og steam valg. Står SPI i sipuraen? finner den ikke.... Skjønner ikke hvorfor det såtr telio....når jeg har tele2! (vi har bare iptelefoni fra telio.) Endret 22. mai 2007 av Singh tha king Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Boksen fra Telio er trolig både router og ipadapter. Du må ta en og en boks når du tester, det blir for mye å ha flere 'ukjente' etter hverandre når man skal feilsøke. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 det er en telioboks som er koblet til speedtouch 510i... hvordan feilsøker jeg en boks? Kan problemet være at jeg instalerte half life 2/CS:S ++ på harddisk D? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 det er en telioboks som er koblet til speedtouch 510i... hvordan feilsøker jeg en boks? Kan problemet være at jeg instalerte half life 2/CS:S ++ på harddisk D? 8675189[/snapback] Skal ikke ha noe å si hvilken HD du bruker. Feilsøk ved å koble PC rett i 510i og se om det fungerer uten å stoppe. Fungerer det OK så ligger 'feilen' i Sipuraen eller pga at du bruker samme ipområde på begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå