Gunder1 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Lurer på om den bruker mye ekstra strøm hvis jeg kjøper en fm sender til den? Lurer også på om den bruker "mindre" strøm hvis en bruker "hold" knappen nåe en ikke bruker spilleren. Kjøpte en 8Gb brukt og synes batteriet ikke varer så lenge Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Avhenger jo litt av FM-senderen, er jo noen som er selvdrevne på batteri. Det kan være lurt å ha på "Hold-knappen", du kan jo alltids komme borti hjulet når den ligger i lomma slik at den skrur seg på. Lad iPoden helt ut og opp igjen og se om det hjelper. Eller så kan du jo alltids prøve ut iPod Linux som skal bruke mindre batteri. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ikke lad apparater med litium-ion-batterier helt ut (se Amobil.nos guide for å unngå batterifellene. Om spilleren er brukt, kan det godt hende at tidligere eier har "mishandlet" batteriet ved å kjøre det helt ut og opp, noe som er verre enn å klattlade gamle Ni-MH-batterier. Hold-knappen kan være en fordel, også fordi den på endel spillere slår av selve skjermen, som bruker en del strøm. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Ikke lad apparater med litium-ion-batterier helt ut (se Amobil.nos guide for å unngå batterifellene. Om spilleren er brukt, kan det godt hende at tidligere eier har "mishandlet" batteriet ved å kjøre det helt ut og opp, noe som er verre enn å klattlade gamle Ni-MH-batterier. Hold-knappen kan være en fordel, også fordi den på endel spillere slår av selve skjermen, som bruker en del strøm. 8677492[/snapback] OPS jeg som ALLTID lader batteriet helt ut Så "klattlading" er nå positivt med slike batterier Endret 23. mai 2007 av Gunder1 Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Eller så kan du jo alltids prøve ut iPod Linux som skal bruke mindre batteri. 8677032[/snapback] Mente å lese en plass at minuset med Linux på Ipod var at batterikapasiteten sugde max! EDIT: Ser ut som at man må ha Linux på pc for Nano? se nederst på siden Endret 23. mai 2007 av Gunder1 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 iPod Nano er ikke støttet av iPodLinux uansett, virker det som. Spørs om ikke batterikapasiteten blir verre. Lenke til kommentar
Fat_Board Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Har lest at de har prøvd å utvikle Linux til iPod lenge nå. Tror det var en på forumet her som hadde fått det til på sin Nano. Han la ut en film på Youtube. Let litt så finner du det sikkert. Men iPoden tror jeg ikke bruker "mer" batteri hvis du ikke har av holdknappen. FM-senderen kommer ann på om den bruker iPodens abtteri eller har et eget batteri. Det komme rogså hvor mye lyd du setter iPoden til å spille av. Mvh Fat_Board Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Testet ut batterikapasiteten på følgende måte: Fullladet volum på 75%. Ingen EQ eller volumutligning på. Satt på hold knappen og den låg i skuffen fra kl 2000. Dagen etterpå kl 2300 var batteriet tomt (sjekket at det var liv kl 2200) Det er 26 timer, som er kjempebra. Men når jeg bruker den aktivt, føler jeg at batteritiden er nede i 8-10 timer max Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Det er fordi du bytter sang, skrur den av og og... Dette tar veldig nye batteri. Edit: Leif... Endret 24. mai 2007 av ondskapen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå