Gå til innhold

TEST: HP Pavilion TX1128

Anbefalte innlegg

Den nye får en veiledende utpris på 8.999 kr. ser det ut som og det vil si at noen butikker vil ha den helt ned mot 8.000 kr. til lansering vil jeg tro...

De vanlige butikkene priser jo nå TX1020 rundt den prisen. Kun et par butikker som har klint til meg 7.500.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er oversikten til alle hp`s tilbehør til txserien. men jeg ser ingen batterier, er det ikke mulig å få tak i det?

er ikke dette veldig rart? det finnes da batterier?

jeg lurer også på; om jeg kjøper prosessor til denne om et år, vil den typen prossesor/ standarder/festetype være utdatert da?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Den nye får en veiledende utpris på 8.999 kr. ser det ut som og det vil si at noen butikker vil ha den helt ned mot 8.000 kr. til lansering vil jeg tro...

Basert på erfaring, fakta eller tipping? :hmm:

9005563[/snapback]

Det er prisen som ligger i mitt datasystem. ;)

Lenke til kommentar

Basert på erfaring, fakta eller tipping? :hmm:

9005563[/snapback]

Det er prisen som ligger i mitt datasystem. ;)

9006516[/snapback]

Kult, kjekt å ha sånt :dribble:

Lenke til kommentar

Sliter litt her med skjermkort driver. Hver gang jeg skal spille et spill så henger den driveren seg opp hele tiden. "Display driver stopped working" eller noe i den duren. Lastet ned driver fra nvidia.com men den ville ikke la seg innstalere.

Irreterende.

Lenke til kommentar
jeg lurer også på; om jeg kjøper prosessor til denne om et år, vil den typen prossesor/ standarder/festetype være utdatert da?

9003548[/snapback]

er det ikke et lett svar på dette, så kan man også si dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hp Pavilion tx1200 er kommet i oversikten på hp.no

Også kommet inn på amentio.no, men bare tx1250 på lager. Eg for min del venter på 2GB minne modellen.. tx1270 er priset til 9200, men erfaring viser at den raser fort. :cool:

TX1040 og TX1151 finner eg ikkje i noen nettbutikker enda..

Hovedforskjellen til den nye TX12xx serien virker å bare være at grafikkortet kan få mer minne. Ellers virker f. eks TX1151 og TX1270 identisk... :hmm:

HP vet å lage så mange forskjellige maskinnavn at kundene blir helt fortomlet. :ermm:

(PS: Amentio.no har en tx1128 som BVARE til 7200. Ganske rimlig :yes: )

Endret av SirJohn
Lenke til kommentar
Også kommet inn på amentio.no, men bare tx1250 på lager. Eg for min del venter  på 2GB minne modellen.. tx1270 er priset til 9200, men erfaring viser at den raser fort.  :cool:

9101426[/snapback]

Vet vi naar 1270 kommer? Har siklet paa TX1128 en stund naa, men vil ha mer minne og bedre batterikapasitet (ikke at det ser ut til aa bli noe bedre kapasitet)...

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar
Vet vi naar 1270 kommer? Har siklet paa TX1128 en stund naa, men vil ha mer minne og bedre batterikapasitet (ikke at det ser ut til aa bli noe bedre kapasitet)...

9149936[/snapback]

TX12xx kommer i starten/midten av August. Ser ut som litt av hvert blir oppdatert. Harddisken blir større, prosessoren kraftigere osv...

Og den blir ikke dyrere.

8999032[/snapback]

Vet bare det "datating" skrev tidligere.

Problemet er jo at det er bare 1GB-minne modellene av tx10xx og tx11xx som er kommer i butikkene til nå. Så spørs om ikkje tx1270eo kommer til å lide samme skjebne. Håper virkelig ikkje!

Endret av SirJohn
Lenke til kommentar

jeg har en 14" hp pavilion 1421, den er nøyaktig et år gammel. hvis jeg tar harddisken ut av denne pcen, som har xp, (og som er nesten i samme serie som hp pavilion tx1128) og setter harddisken inn i hp pavilion tx1128, vil den mest sannsynlig fungere eller er det vanskelig å si? jeg ser for meg at de er beslektet og ganske innvendig, det er bare det at tx1128 har vista..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

største problemet med noe sånt blir nok drivere. selv om dem kommer fra samme produsent så betyr det ikke at dem er lik inni. pokker og, selv to utgaver av samme tx variant trenger ikke ha samme drivere om den ene er tidlig i produksjonen og den andre er seint i den...

Lenke til kommentar
jeg har en 14" hp pavilion 1421, den er nøyaktig et år gammel. hvis jeg tar harddisken ut av denne pcen, som har xp, (og som er nesten i samme serie som hp pavilion tx1128) og setter harddisken inn i hp pavilion tx1128, vil den mest sannsynlig fungere eller er det vanskelig å si? jeg ser for meg at de er  beslektet og ganske innvendig, det er bare det at tx1128 har vista..

9174791[/snapback]

Hvorfor vil du sette en gammel harddisk inn i en helt ny pc? Er jo alltid best med en fresh install på ny hd... :ermm:

No ligge tx1250 til salgs på multicom.... en del bedre spec på harddisk,prosessor nettverk, men fortsatt dårlig med minne. Faktisk billigere enn tx1020  og 700kr billigere enn 1128`en  :dontgetit:  forstå det den som vil.

9176783[/snapback]

Blir sjøsyk av alle modell-nummerene og en prising som ser nærmest tilfeldig ut. Beste modellen er billigst, men har så små forskjeller fra den svakeste modellen at de nærmest er identisk. :no: nå snart må no HP ta til vett å få noen 2GB versjoner ut på markedet!

Lenke til kommentar

jeg skal ikke bruke disken lenge, jeg skal bare bruke tx1128 til å lese av disken en enkelt gang og hente ut ting siden jeg ikke har noen andre fungerende maskiner som kan gjøre det for tiden.

så, alle drivere med lyd osv trenger ikke funke, men vet noen om det er mulig å si om jeg bare kan lese/skrive av disken med tx1128?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

9149936[/snapback]

TX12xx kommer i starten/midten av August. Ser ut som litt av hvert blir oppdatert. Harddisken blir større, prosessoren kraftigere osv...

Og den blir ikke dyrere.

8999032[/snapback]

Vet bare det "datating" skrev tidligere.

Problemet er jo at det er bare 1GB-minne modellene av tx10xx og tx11xx som er kommer i butikkene til nå. Så spørs om ikkje tx1270eo kommer til å lide samme skjebne. Håper virkelig ikkje!

9172898[/snapback]

1270 kommer med 2gb minne. HER er en link til hp sine spec på 1250 vs 1270. Har bestilt 1250`en. Får den vel i posten i morra :yes: Fikk den til 8034kr på stretto.no. Må si 1270`en ser rimelig fresh ut. Skjerkortminne og prossesor ser ut til å bli riktig så friske. Synd det e begrensa til 2gb minne, men dette er sikkert nok for mannen i gata ;)

Sitter og ser litt på nettverkstypen på disse: 802.11 pre-n . Hva er så bra med dette og funker det sammen med det gamle systemet på ruteren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...