pessimisten Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hey! jeg la ut laptopen min på bruktmarkedet (LINK) Så fikk jeg kontakt fra en som kaller seg Mark James. Han skrev: Hello, My Name is Mark James from united kingdom, I am interested in your item so please do let me know the total cost of the item, Hoping to read from you fast.Thanks jeg svarte: Hi.Im not quite sure, but im thinking 9000 nok. Im not quite sure what that is in UK pounds. It would be very expensive to send it to the UK tho. Og fikk svar igjen: HelloThanks for the mail... i will like to inform you that am sending the item to my daughter in Nigeria because the item is needed urgently so i want you to send me your home address beacsuse i will be sending your money in cash to you via money gram cash home delivery payment..so i want you to send me the total cost including the shipment ViaTNT to Nigeria.. Awaiting to hear from you Thanks Virker veldig som om noen prøver å lure meg og virker som om de bare har fått mail adressen min via bruktmarkedet iom at jeg skrev anonsen på norsk. I så fall så brude kansje bruktmarkedet gjøre noe med dette? Vet ikke helt om dette er riktig plassering av tråd heller :S Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 styr unna du 100% noe lureri der ikke gjør det! vent til noen norske kontakter deg litt sikrere og nigeria da? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Styrer stort sett unna alt av mails som inneholder "Nigeria", de har jo omtrent blitt verdens internettsvindlermetropol. Endret 22. mai 2007 av Saftis Lenke til kommentar
butare Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Svindel. Det finnes flere tråder om dette allerede. Slett mailen. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Det er nesten slik at brukmarkedet burde blokkert alle utenlandske ip-adresser for å unngå slikt tull. Om det lar seg gjør er en annen ting... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Thanks for the mail... i will like to inform you that am sending the item to my daughter in Nigeria because the item is needed urgently so i want you to send me your home address beacsuse i will be sending your money in cash to you via money gram cash home delivery payment..so i want you to send me the total cost including the shipment ViaTNT to Nigeria.. 8672026[/snapback] Kanskje en idé å faktisk kjøpe PC i Nigeria istedet? :!: Nei, dette er som de andre sier bare svindel. Styr langt unna. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Nesten så du borde sent en stein i pakka.. Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Det vanlige trikset er å sende deg en "moneyorder" eller "sjekk" på det dobbelte av hva varen er verdt, sånn at du kan sende varen til Nigeria, og resten av pengene til en konto, men papirene du får tilsendt er ikke verdt noenverdensting. Ligg unna... Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 var det jeg tenkte. Ville bare ha bekreftelse fra folket her på forumet <3 Håper bruktmarkedet får gjort noe med dette Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Husk å rapporter brukeren til bruktmarked folka Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Husk å rapporter brukeren til bruktmarked folka 8672444[/snapback] Jeg fikk bare en mail. Har ikke fått noe spess brukernavn. Eneste jeg vet er at han kaller seg Mark James Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå