Gå til innhold

gamerbærbar til 8k

Anbefalte innlegg

Jeg har en nevø på 16år som har fått behov for litt mobil underholdning.

Tror han har fått ca 8k til å kunne skaffe en bærbar pc til litt spilling og annet.

Har sjekket litt på komplett, psdata mpx og netshop og det ser ut som om netshop kan ha best utvalg av hva jeg kan ende opp med å anbefale ham.

Stash (dvd-brenner, 17", batteritid, software) er underordnet i mine prioriteringer.

Grafikkort er såvidt jeg vet omtrent det eneste man ikke får oppgradert, så jeg vil gå utifra dette som førstepri.

Ati x1400-x1600 og nvidia 7600 virker som vanilla flavour hvis man skal ha et minimum av ytelse i spill. Er det noen skikkelige blundere jeg kan gå på her? f.eks en grafikkserie som har en høyere nummerserie men som egentlig tilhører forrige generasjon og er helt ubrukelig ol?

At maskinen klare CS:s, WoW og battlefield er et must, men det hadde langt fra vært en ulempe om den også klarte de spillene som kommer ila sommeren.

Toshiba ser ut til å ha noen helt OK maskiner, ellers Acer? Andre merker ser ut til å gå opp minst 2k i pris for å ha med de samme grafikkorta.

Ville vanligvis mysa rundt i etpar uker om det var noe jeg skulle hatt selv, men nå fikk jeg tidspress og trenger hjelp! :innocent: Må nesten ha svar i kveld :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er på bærtur, men intel core2duo ftw right?

Finnes det noen steder hvor grafikkort til bærbare er sammenlignet? En vanlig test vil vel være noe vanskelig pga måten de er bundet til hovedkort etc

Lenke til kommentar

jepp, den så jeg litt på - virker som den kan gjøre jobben :-)

Minne må fortsatt kjøpes i par til disse? Så at de kun hadde 1gb brikke der, og 3gb ram totalt blir kanskje litt overkill sålenge man kun kjører XP

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Jeg har en nevø på 16år som har fått behov for litt mobil underholdning.

Tror han har fått ca 8k til å kunne skaffe en bærbar pc til litt spilling og annet.

Har sjekket litt på komplett, psdata mpx og netshop og det ser ut som om netshop kan ha best utvalg av hva jeg kan ende opp med å anbefale ham.

Stash (dvd-brenner, 17", batteritid, software) er underordnet i mine prioriteringer.

Grafikkort er såvidt jeg vet omtrent det eneste man ikke får oppgradert, så jeg vil gå utifra dette som førstepri.

Ati x1400-x1600 og nvidia 7600 virker som vanilla flavour hvis man skal ha et minimum av ytelse i spill. Er det noen skikkelige blundere jeg kan gå på her? f.eks en grafikkserie som har en høyere nummerserie men som egentlig tilhører forrige generasjon og er helt ubrukelig ol?

At maskinen klare CS:s, WoW og battlefield er et must, men det hadde langt fra vært en ulempe om den også klarte de spillene som kommer ila sommeren.

Toshiba ser ut til å ha noen helt OK maskiner, ellers Acer? Andre merker ser ut til å gå opp minst 2k i pris for å ha med de samme grafikkorta.

Ville vanligvis mysa rundt i etpar uker om det var noe jeg skulle hatt selv, men nå fikk jeg tidspress og trenger hjelp!  :innocent: Må nesten ha svar i kveld  :blush:

8671842[/snapback]

Du kan jo prøve å se på denne. Vekta er mye, men hey, 17" og ytelse så det holder og under 8 k, så er det ikke noe å gjøre med. 3.66 Kg er tungt, men kan bæres på ryggen med ryggsekk om nødvendig. Skjermkortet her skullle holde til de spillene som blir omtalt, men om de går mye lengre inn i fremtiden tør jeg ikke svare på.

Se her for mer info om skjermkort:

Link

Dette er en god laptop som vil gjøre jobben den er krevd til. Masse ekstra stæsj som kan være morro å ha for en 16 årig gutt (vet selv siden jeg er 16 år :p ). Har selv Acer (se signatur) og er stor fornøyd med den. Masse fine utility programmer til å kontrollere batteribruk (om han ikke skal spille, slik at batteriet holder lenger ved skole arbeid), kryptering av filer, etc.

Se her for mer info on Utility programmene til Acers laptoper:

Link

Eneste hakken er kanskje RAMen, som er 1 gig. MEN SE, den kan oppgraderes til hele 4 GB, og den bruker bare en brikke når den kjøpes, så ved å kjøpe en ekstra 1 GB brikke, får man dual channel memory, og 2 gig tot RAM for ca 700-1000 Kr ekstra (lenge siden jeg sjekket prisen på RAM :ermm: ).

Så et ypperlig kjøp ville jeg si for en gaming maskin til under 8 000 NOK.

Her er pcen:

Link

Håper det hjalp.

Cheesewheese :thumbup:

Lenke til kommentar
Gå heller for den Zonko anbefaler, den har ca. dobbelt så kraftig grafikkkort + bedre prossesor.

8675209[/snapback]

Prossesorene er jo ca det samma :ermm: . Den jeg anbefalte er kanskje litt svakere, kjenner nesten ikke forskjell. Et menneske kan ihvertfall ikke skille forskjell mellom dem!

Og RAM oppsettet blir jo som trådstarter sa feil, det blir jo 3 GB på XP, det er bare overkill. Min anbefalning hadde Vista, som er som kjent mye sikrere og mer stabil, men tar mye ytelses kraft da... :ermm: . Men det kompanserer med ny teknologi, og mer stabil ytelse. Har ikke opplevd at vista har krasjet ennå på min maskin :) . Om trådstarter også vil oppgradere på Toshibaen, og ikke vil ha 3 GB, så blir de to 512 MB brikkene inn allerede ubrukelige :hmm:. Pluss at ved de 3 GB, så er ALLE RAM posisjonen brukt opp.

Og er ikke Nvida GO serien nyere enn ATIs X1600? Kan huske at ATIs X1600 har vært ute i minst 2 år nå. Har knapt hørt om den GO serien, jeg tror den er ganske ny.

Menmen, jeg tar kanskje feil. Opptill Trådstarter å velge. Men jeg syns at min anbefalning overall er bedre, selv om den faller tilbake på prossesor ytelse, men som sagt, mennesker kjenner ikke den forskjellen.

Cheesewheese :thumbup:

PS! 2mmy91, sier du at GO serie skjermkortet har 64 MB? :p INGEN skjermkort på "ny" markedet har det! SÅ KAN UMULIG være dobbelt så krafig... Hyperminne er en modus som kan midlertidig kjøres, om den kjøres for lenge risikeres det skade på maskinene, noe som IKKE er bra. Det er derfor det heter HYPERMODE! det er en hypermodus som kan kjøres, men lengre bruk av modusen er IKKE anbefalt!

Endret av cheesewheese
Lenke til kommentar

Han skal spille blant annet CSS og da er ikke det skjermkortet du har anbefalt så veldig bra, blir low/medium grafikk, maks!

EDIT: Jeg har da aldri sagt at GO serien har 64mb ram!

Tror du bør lese litt mer rundt om de forskjellige skjermkortene før du begynner å anbefale noen med noe du ikke kan skikkelig, alt du sier er jo bare pisspreik.

Og Jo, det kan være dobbelt så kraftig!!

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Siden PCen skal brukes til spill bør han skaffe seg minimum et X1600 eller et go7600 de yter likt, og dvs at 7300 yter en god del dårligere!

X1600 scorer 1800 i 3Dmark06

go7300 scorer 700!

Gå for PCen med X1600 du!!

Edit: Leif :p

Endret av Dhack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...