Jakke Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg har aldri sett vitsen med Dual Ethernet. Det har alltid vært på toppkortene, og det virker logisk at to nettverkskort i en hub på lan skulle gi bedre nettverksytelse om man kunne bestemme hva som skulle hvor, download på en og spill på andre, så at du ikke fikk dobbel ping på grunn av at noen lastet over fra deg. Men det kan ikke Windows automatisk. CS velger bare det kortet som er først (Eth0 istedet for Eth1 så fremst ikke det er bare Eth1 som er koplet til da), så finns det sånn programvare ute isåfall? Lenke til kommentar
saivert Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Du har ikke to nettverkskort kun fordi det skal gå fortere, men for at du faktisk da har to nettverksgrensesnitt. Du kan kjøre ulik IP adresse på hver av dem, ha et koblet til et internt nett og et koblet til et externt nett. Grunnen til at det er på toppkortene er fordi det er forholdsvis rimlig og ha det og at det har etablert seg som en standard akkurat som single LAN, integrert USB, lyd og firewire er. Til vanlig bruk slik som Ola Nordmann så ser jeg ingen hensikt med to nettverkskort, men har du valgt et toppkort så ikke bli lei deg fordi det finnes på kortet. Det skal nevnes at NVIDIA har i sin nForce 600i serie linking av nettverkskortene for opptil 2Gbps hastighet, men det krever at du har switch/router som støtter dette. Les mer om dette på Wikipedia Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Har et hovedkort med Dual Ethernet, men har aldri brukt mer enn en. En eller annen dag skal jeg teste begge to mot forskjellige nettverk å se hvor greit det egentlig er. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 jeg vet det er kjekt med ruting (bruk som router) men jeg kjøper ikke et hk til 2k for dette. men det skal gå å dirigere trafikken gjennom et av de til en bruk og den andre til annen bruk (hvordan?) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Det skal nevnes at NVIDIA har i sin nForce 600i serie linking av nettverkskortene for opptil 2Gbps hastighet, men det krever at du har switch/router som støtter dette.Les mer om dette på Wikipedia 8672528[/snapback] Det kan du få til med to nettverkskort uavhengig av chipset. Det kan fikses ved at man setter opp en bro som linker de to kortene sammen i operativsystemet. nVIDIA har bare gjort dette enklere å sette opp. Og ja, du trenger en switch/router som støtter dette. Vi snakker da om at switchen/routeren har gode admin-muligheter. De fleste administrerbare switcher har støtte for dette. Edit: jeg var faktisk på jakt etter et Core2-hovedkort med dual Gbps ethernet. Men jeg fant ikke ett eneste hovedkort som hadde dual Gbps ethernet hvor produsenten var Intel eller Broadcom, noe jeg satte som et absolutt krav. Endret 22. mai 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå