White Fox Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Regner med at det er flere enn meg som er i gang med sommerdeffen og tenkte det kunne være nyttig med en samletråd for oss. Startet deffen på søndag og dette blir min første deff. På søndag målte jeg meg til 93 KG og tenkte å komme rundt 88. Altså er det ikke mye jeg tenker å ta av, noe som også er grunnen til at jeg startet såpass sent. Trener styrke tre ganger i uka med påfølgende kardiotrening etter treningen. I tillegg til dette er det en fotballkamp i uka på 1,5 time. Har et par spørsmål: 1) Syntes det er lettest å legge kardioøktene til etter styrketreningen, hvordan burde jeg da kjøre? Intervaller, løping 15 min osv 2) Trener styrke som vanlig og blir naturlig nok veldig sulten dagen etter. Bryter det ned musklene på noen måte med så lite mat dagen etter? Eller er dette bare en idiotisk følelse jeg har? 3) Er det dumt å gå rundt sulten til tider? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 3) Det er faktisk "bra" å være litt sulten hele tiden, så lenge du får den næringa du trenger. Det er en uvane at mans spiser til man blir skikkelig mett. Forskning på mus viser at mus som har levd hele livet "sulten" (har fått mindre mat) lever flere år lenger enn mus som har gått på vanlig diett. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 3) Det er faktisk "bra" å være litt sulten hele tiden, så lenge du får den næringa du trenger. Det er en uvane at mans spiser til man blir skikkelig mett. Forskning på mus viser at mus som har levd hele livet "sulten" (har fått mindre mat) lever flere år lenger enn mus som har gått på vanlig diett. 8671666[/snapback] Takk for raskt svar. For når jeg spiser såpass lite så føler jeg at jeg ofte går rundt litt småsulten på en måte... En ting til. Hva anbefaler dere etter trening på deffen? Lenke til kommentar
zTab Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg ville gått for gerilja-kardio.. Stå opp tidligere, ta en kopp kaffe og ut for å springe harde intervaller.. Skal love deg at det er effektivt, men det krever en del disiplin å komme seg opp tidligere for å delvis pine seg selv. Ellers så er jeg litt skeptisk til kardio rett etter styrketrening.. Man bør legge dette til egne økter for å få mest mulig ut av styrketreningen. Just my 5 cents Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Trodde det var lurt med kardio etter styrketreningene fordi glykogenlagrene er lave og man har lite energi noe som påfører større fettap? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Styrketreningen på deff har 2 mål og det er å beholde den muskelmassen man har samtidig som man forbrenner kalorier. Man burde legge treningen nært opp til neste måltid sånn at korppen ikke henter energien fra maten man nettopp spiste og karbohydratene man spiser i neste måltid vil fylle opp glykogenlagrene og kroppen må hente energi fra fettcellene igjen. Har selv gått på diett 6 ganger hvor jeg har tatt av ca 6kg fett ut ifra fettprosent Med mål og ikke tape muskelmasse. Linker som er verdt å se på. Studie viser at det er mer effektivt å dele opp kardiotrening Effektiv forbrenning med 4 x 4 intervaller Det 4x4 gir syke resultater man kan måle nesten fra trening til trening. Men dette programmet er noe man bruker etter at man rippet for å booste resultatene og det er litt hardt for oss som vil ned i fettprosent. Selv bruker jeg en enkel oppskrift Spiser 28 kcal pr kg kroppsvekt pr dag Trener styrke med lav progresjon 3 ganger i uka Trener forbrenningstrening etter trening og alle dagene i uka uten om 1 dag. Gjør dette i 6 uker og mister ca 10 kg der ca 6 er fett og resten forhåpentligvis væske ( i og med at jeg ikke bruker kreatin da) Endret 22. mai 2007 av War Lenke til kommentar
zTab Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Trodde det var lurt med kardio etter styrketreningene fordi glykogenlagrene er lave og man har lite energi noe som påfører større fettap? 8672913[/snapback] Fettforbrenningsmessig ja, men man bør allikevel få mest mulig ut av styrkeøkten. Det spørs selvsagt hva man legger mest vekt på, men jeg liker å få mest mulig ut av styrkeøktene selv om jeg deffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå