Achilles Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Legger ut to bilder fra nylig tur i Bergen. Statraad Lehmkuhl. 18mm, f/8. Dessverre tydelig vignettering, særlig i øvre ve hjørne (til tross for f/8, trodde problemet var mindre med mindre blenderåpning). Har ikke fjernet det grunnet mine amatærmessige photoshopferdigheter. Akvariet i Bergen. Edit: Måtte legge til bildene på nytt Endret 22. mai 2007 av Achilles Lenke til kommentar
hammeravsaft Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Legger ut tre nye bilder fra nylig tur i Bergen. 8671093[/snapback] Ser bare et bilde jeg. Men uansett så synes jeg at du burde fått med hele fronten på båten. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Legger ut tre nye bilder fra nylig tur i Bergen. 8671093[/snapback] Ser bare et bilde jeg. Men uansett så synes jeg at du burde fått med hele fronten på båten. 8671506[/snapback] Jeg kan bare fortelle deg at det er rimelig vanskelig. Jeg har selv både seilt båten, men også prøvd å ta bilde av den. For å få med hele baugspydet med 18mm, får man samtidig med forstyrrende elementer i form av hus o.l. i bakgrunnen. Ikke å anbefale. Synes bildet var ganske bra (snakker om Statsraaden nå), men vignettering er absolutt ikke å foretrekke. Hadde du hatt litt større brennvidde enn 18mm, kunne du fått med mer av siden på båten. Uansett, et fint bilde, tør jeg påstå, under de omstendighetene båten ligger i. Har selv prøvd å få et bilde av hele båten, men måtte bare gi opp, da den er 98meter lang og 48 meter høy. Lenke til kommentar
Achilles Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Hva med pingvinen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå