Nilsen Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Markedet flommer over av strømforsyninger i alle former, farger og kvaliteter. Vi hjelper deg på vei til å gjøre det rette valget. Les mer Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Forundrer meg at Corsair HX520W som er over 100 kr billigere enn Mist 500 ikke får en anbefaling, samt Corsair HX620W. Begge er også modulær og du får med alle kablene du trenger. Mist er rett og slett uforholdsmessig dyr med sine 895 kr og ikke minst den ekstra utgiften du får med kabelsett om du ønsker den modulære varianten. Om du bruker 400 på kabler havner du faktisk over prisen på 620W versjonen. Lenke til kommentar
Albino Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Forundrer meg at Corsair HX520W som er over 100 kr billigere enn Mist 500 ikke får en anbefaling, samt Corsair HX620W. Begge er også modulær og du får med alle kablene du trenger. Mist er rett og slett uforholdsmessig dyr med sine 895 kr og ikke minst den ekstra utgiften du får med kabelsett om du ønsker den modulære varianten. Om du bruker 400 på kabler havner du faktisk over prisen på 620W versjonen. 8670999[/snapback] Enig i dette. Ser at SilentPCReview anbefaler Corsair og Seasonic, men Corsair er billigst av de to: Recommended Power Supplies (Denne anbefalingen er nå ca. et halvt år gammel) Ser frem til en test av 400W versjonen av den lydløse Fortron Source Zen. Den kan bli aktuell om prisen ikke er alt for hårreisende. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Noen som har peil på om det finnes en standard på fysisk utforming av PSUer? Har en merkelig på jobb(en HP PC) som ser normal ut helt til du måler nøye, en cm kortere her, en cm lengre der, og skruehull som ligger i feil fylke... Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg har MIST 500W, og har aldri vært mer fornøyd med en strømforsyning (og ja, jeg har hatt en GOD DEL!). Anbefales! Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Som et kraftigere alternativ til Mist 500W, hvorfor er ikke Mist 600W nevnt? Skulle tro dét var en ganske opplagt oppgradering? Jeg har forøvrig 2 stk Mist 600W hjemme og må si at det er den beste strømforsyningen jeg noen sinne har hatt. Pent design, avtagbare kabler, stabil, stillegående og har godt med ekstrautstyr som det er enkel tilgang til (selges hos Netshop, Microplex (åpenbart, da det er de som produserer det) og Digital Impuls). Det blir ikke stort bedre! Endret 22. mai 2007 av asbjornu Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Som et kraftigere alternativ til Mist 500W, hvorfor er ikke Mist 600W nevnt? Skulle tro dét var en ganske opplagt oppgradering? 8671591[/snapback] Har begge to og begge er å annbefale Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Har mist 500w jeg også, og er strålende fornøyd med den Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Noen som har peil på om det finnes en standard på fysisk utforming av PSUer? Har en merkelig på jobb(en HP PC) som ser normal ut helt til du måler nøye, en cm kortere her, en cm lengre der, og skruehull som ligger i feil fylke... 8671248[/snapback] Det er mange standarder. Den vanligste er ATX. HP, Dell og andre bruker ikke nødvendigvis denne standarden. Oversikt finnes her (Power Supply Design Guide): http://www.formfactors.org/ Lenke til kommentar
saivert Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg også har MIST 500W kjøpt på DigitalImpuls. Min andre da den første røyk, men fikk byttet på DigitalImpuls uten noen problemer. Den smalt kraftig fra seg mens jeg satt med PC-en. Trodde virkelig PC-en var død. Godt kjøp, men Corsair og Seasonic er også noe å vurdere. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Har Mist 600W, og det funket fint til 6-harddisker, 8800GTX @ 626/2000 og E6600 @ 3.0GHz. Så jeg anbefaler Mist på det sterkeste. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Lurer på hvorfor Enermax ikke er tatt med i denne testen. Jeg har en Enermax liberty 620W PSU, og den har kraftigere rails enn Mist sine PSU'er. Men så har min PSU bare 2 rails da, mens Mist sin 600 watter har 4 rails. Og pluss at Enermax Liberty 620W er muse stille Personlig mener jeg at Enermax banker Mist sine PSU'er Endret 22. mai 2007 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Forundrer meg at Corsair HX520W som er over 100 kr billigere enn Mist 500 ikke får en anbefaling, samt Corsair HX620W. Begge er også modulær og du får med alle kablene du trenger. Mist er rett og slett uforholdsmessig dyr med sine 895 kr og ikke minst den ekstra utgiften du får med kabelsett om du ønsker den modulære varianten. Om du bruker 400 på kabler havner du faktisk over prisen på 620W versjonen. 8670999[/snapback] Jeg er fullstendig enig med deg i det du sier! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Vi har kun tatt med de strømforsyningene vi har testet. Strømforsyninger, slik som de dere nevner, kan godt fungere meget bra i praksis - men da vi ikke har noen konkrete tall å refferer til. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Lurer på hvorfor Enermax ikke er tatt med i denne testen. Jeg har en Enermax liberty 620W PSU, og den har kraftigere rails enn Mist sine PSU'er. Men så har min PSU bare 2 rails da, mens Mist sin 600 watter har 4 rails. Og pluss at Enermax Liberty 620W er muse stille Personlig mener jeg at Enermax banker Mist sine PSU'er 8671864[/snapback] Har tidligere hatt både MIST 500W og MIST 600W og var strålende fornøyd med begge, kanskje spesielt med 500W ettersom støynivået på denne er/var "noe" lavere enn på 600W versjonen. Er absolutt verdt prisen. Har også hatt 2 stk Enermax Galaxy 1000W, og begge har tatt kvelden fortere enn du kan telle til 3. Vet at Digital Impuls førte Enermax tidligere, men at de valgte bort dette merket rett og slett på grunn av usannsynlig mye reklamasjoner... Har nå en SilverStone 850W som jeg en fornøyd med, men den bråker ganske kraftig og jeg oppgraderer nå derfor til PC Power & Cooling Turbo-Cool 1KW-SR EPS12V 1000W: http://www.newegg.com/Product/Product.asp?...CMP=OTC-B1zrat3. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 kanskje på tide å kjøre en ny stortest av psu's? vet det er mange her som kunne tenkt seg en test av corsair og emermax, samt andre psuer som blir til stadighet nevnt på forumet. hadde vært moro med en test av en hiper type r (helst den svarte) 580 watter også, for å se om den faktisk er så god som den gir inntrykk av Lenke til kommentar
Arnesahn Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 En ting som er snodig er at dere ikke nevner NestQ Nova med et ord... den står her på bordet og sier ikke et PIP!! den har en vifte som skal kjøle men den har jeg aldri hørt... greit nok at dene er extern og det som det evt måtte medføre av problemer men her på skrivebordet gjør den seg helt enormt.. riktig så stilig mrrd blå display syns JEG den er...fins både i 500 og 600w.. har hat både hiper og anna dritt swom skulle være SÅ lydløs.. har hørt en annen som matcher denne og det var en Mist type stor. se her: https://prisguiden.no/product.php?productId=55761 du får og den varme klumpen ut av kabinettet.. funker ihvertfall her med 4 Hd og 2 skjermkort.. effekt så det holder.. blir ikke varm i det hele tatt Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Vi har testet Nova 500 W: http://www.hardware.no/tester/stromforsyni...omklassen/31264 I sin klasse ble den nok desverre slått av MIST, men om det med tiden kommer flere eksterne strømforsyninger på markedet, setter vi nok opp dette som en egen "kategori". Lenke til kommentar
Muvule Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hva med ThermalTakes Toughpower serie? Jeg har selv 750W Versjonen og den lager heller ikke særlig mye lyd. Prisen er også det samme som MiST sin(med noen få kabler)... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 En ting som er snodig er at dere ikke nevner NestQ Nova med et ord...<snip> 8672593[/snapback] Den bør vel kanskje være mulig å få tak i? (Ser ingen priser i prisguiden). Hvor fikk du tak i ditt eksemplar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå