sindreij Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hei jeg har en LinuxPC som jeg skal koble til skolen, men IT-administratorene er Microsoft fanboys og har bare lagt ut guide til hvordan man kobler til på windows. Nå håper jeg dere kan fortelle meg hvordan jeg gjør det i linux. Jeg legger ved guiden til windows. Jeg vet hvordan jeg skal fikse proxy, men lurer på første delen om å koble til nettverket. Jeg har ubuntu 7.04. P_logging_p__elevnettet_Rud_vgs.doc Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Tror ikke network-manager støtter dette ennå. Så du må nok bruke wpa_supplicant utenom. Vet ikke om det virker men har googlet fram denne for deg: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=1631181&postcount=9 Men jeg tror nok du må endre på en del ting i forhold til hans oppsett. Han bruker også WEP isteden for WPA, så du må endre på noe mer der. Jeg er heller ikke sikker på hvordan du gjør wpa med wpa_supplicant. interfaces ligger forresten i /etc/network Se ellers manualsidene til: wpa_supplicant wpa_passphrase wpa_cli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå