ilpostino Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 noen som vet om det holder å identifisere seg med bankkort når en skal fly innenriks? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Norwegian forbeholder seg retten til å avvise kunder som på oppfordring ikke kan legge frem gyldig legitimasjon. Som identifikasjonspapirer regnes: Gyldig pass, gyldig bank/kredittkort med personlig bilde, gyldig førerkort, militært ID, identifikasjonskortet Kongeriket Norge Luftfartsverkets ID-kort for lufthavnene m/bilde.(...) For reiser utenfor Norge er gyldig pass eneste offentlige godkjente legitimasjonspapir for norske statsborgere. For reiser med andre flyselskap regner jeg med at samme praksis er gjeldende Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Stemmer det. Jeg har flytt med både sas, widerøe og norwegian, og aldri måttet vise noe annet enn bankkort. Faktisk fløy jeg norwegian til og fra trondheim i helga, og de så aldri på bankkortet engang. Dersom du ikke hadde leg i hånda spurte de etter det, men om du hadde det så så de aldri på det. Ene veien holdt jeg bankkortet med bilde inn mot hånda, og de bare så kortet og nikket. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Denne artikkelen bekrefter det ja. ID-kortet må vise navn, bilde og fødselsdato. ID-kort kan være: Pass Førerkort Bankkort Skolebevis Det stilles ingen andre krav enn at det inneholder navn, bilde og fødselsdato, og dokumentet behøver ikke være utstedt av offentlig myndighet. Barn i følge med en voksen trenger ikke å fremvise eget ID-kort. Barn eldre enn 12 år som reiser alene, må i utgangspunktet fremvise ID-kort. Dette kan for eksempel være et skolebevis, så fremt det inkluderer navn, bilde og fødselsdato. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Nå skal man le litt av flyselskaper da. Greit nok at de har skjerpet seg veldig i det siste, så er det under 1 år siden jeg brukte et ISIC-kort for å identifisere meg før jeg gikk på en utenlansflygning. For de som ikke er kjent med ISIC så er det et slikt fint kort man som oftest putter inn et bilde selv, eller kjøper dette på svartebørsen i så godt som alle ikke-vestlige land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå