Bootch Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Er på utkikk etter noen gode bøker, har lest litt om denne triologien, men det virker som det er veldig triste bøker.. Kan dette stemme? Kanskje litt spoileralarm, men vil ikke bruke mine glade sommer dager på å lese noe trist :!: Noe annet som er å anbefale, for eksempel arnt bøkerne, er disse noe bra? Er redd de skal være litt kjedelig? Takker på forhånd på alt av svar Endret 23. mai 2007 av Bootch Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Dersom du er god i engelsk, kan jeg anbefale: The Hitchhikers Guide To The Galaxy En genial bok! Lenke til kommentar
Bootch Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Dersom du er god i engelsk, kan jeg anbefale:The Hitchhikers Guide To The Galaxy En genial bok! 8669979[/snapback] Har hørt mye om disse bøkerne ja, hadde du orket å gi meg en kjapp oppsummering om hva The Hitchhikers Guide To The Galaxy egentlig handler om? Hadde vært kjempe!! Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Det handler om en mann, Arthur Dent. Les i spoiler: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Han treffer en kjekk fyr, men det viser seg at han er et romvesen. Og at huset til Arthur Dent skal rives er ingen hyggelig melding for ham. Men desverre så skal hele Jorden ødelegges for å gjøre plass for en Intergalaktisk Motorvei.Bøkene handler om hele hans opplevelser og reiser i galaksen. Det er så uffatelig morsomt at det burde være ulovlig. Kan absolut anbefale hele samlingen i en bok Den har jeg Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Humoren i HGTTG er veldig spesiell, men likt av veldig mange. Quoten i signaturen min kommer fra en av bøkene til forfatteren Douglas Adams. HGTTG er billig også, jeg kjøpte samlingen med 6 bøker for under 200 kr, den er på størrelsen med bibelen Lenke til kommentar
Bootch Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Hmm, kanskje disse bøkerne burde leses da hmm, har egentlig nettopp begynnt å lese bøker, hehe.. and I like it!! :!: Hmm, de finnes vel ikke på norsk, eller må de kanskje leses på engelsk? Lenke til kommentar
Hakke Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 For å komme tilbake til Emnetittelen, så kan jeg kanskje svare litt på spørsmålet i første post. Jeg har lest bøkene i triologien. Jeg leste først bok nr. 2 på engelsk, og likte den så godt at jeg kjøpte meg alle tre på norsk. Det eneste jeg kanskje har og utsette på bøkene er at de kanskje er litt "barnslige". Jeg hadde følelsen av at de var skrevet for ganske unge lesere, men det er jo forsåvidt mange gode bøker. Bøkene er overhode ikke triste, men de er innom alvorlige tema som miljøværn, religion og døden. Nå skal jo bøkene filmatiseres også, med Nicole kidman og Daniel Craig i noen av de sentrale rollene. Så jeg vil absolutt anbefale deg å lese bøkene, så er jeg sikker på at du får en kjempefin lese-opplevelse i sommer Lenke til kommentar
Bootch Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 For å komme tilbake til Emnetittelen, så kan jeg kanskje svare litt på spørsmålet i første post. Jeg har lest bøkene i triologien. Jeg leste først bok nr. 2 på engelsk, og likte den så godt at jeg kjøpte meg alle tre på norsk. Det eneste jeg kanskje har og utsette på bøkene er at de kanskje er litt "barnslige". Jeg hadde følelsen av at de var skrevet for ganske unge lesere, men det er jo forsåvidt mange gode bøker. Bøkene er overhode ikke triste, men de er innom alvorlige tema som miljøværn, religion og døden. Nå skal jo bøkene filmatiseres også, med Nicole kidman og Daniel Craig i noen av de sentrale rollene. Så jeg vil absolutt anbefale deg å lese bøkene, så er jeg sikker på at du får en kjempefin lese-opplevelse i sommer 8677913[/snapback] Takk Jeg må vurdere om det blir hitchhikers guide to the galaxy eller his dark materials nå, hehe.. Men etterhvert skal begge bokseriene være lest Lenke til kommentar
Hakke Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg har lest begge, og vet du vil få en fin leseropplevelse, uansett hvilke av de to du velger. Ha en fin sommer! Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg har lest bok 1 av "His Dark Materials"-serien og jeg likte den absolutt ikke av en eller annen grunn. Likte ikke fortellermåten, likte ikke verdenen, plottet eller karakterene. Hvis du skal ha fantasy leser du heller Robin Hobb, Stephen King, G.R.R. Martin, Scott Lynch osv. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Hmm, kanskje disse bøkerne burde leses da hmm, har egentlig nettopp begynnt å lese bøker, hehe.. and I like it!! :!: Hmm, de finnes vel ikke på norsk, eller må de kanskje leses på engelsk? 8670070[/snapback] Hitchhiker-bøkene finnes så absolutt på norsk og er meget leseverdige. Stort sett er det mer fornuftig å lese bøker oversatt til norsk enn å gå glipp av en masse ved å lese originalversjonen. Folk flest er tross alt ikke like gode i f.eks. engelsk som dem som har som levebrød å oversette. Endret 26. mai 2007 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 His Dark Materials, er den bra? Ja, absolutt. Om noen synes bøkene er skrevet på en barnslig eller simpel måte, så er det fordi de er skrevet for å være lett leselige for barn. Personlig synes jeg ikke dette på noen måte ødelegger for leseopplevelsen. Anbefaler på det varmeste. Her er noen anmeldelser av erfarne fantasy-lesere: http://sfreviews.net/goldencompass.html http://sfreviews.net/subtleknife.html http://www.fantasybookspot.com/node/1350 http://emcit.com/emcit042.shtml#Child http://emcit.com/emcit063.shtml#Rebel Lenke til kommentar
Bootch Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Oioioi, nå klarer jeg ikke bestemme meg :!: :!: men sommer blir det uansett, ha en kjempefin sommer og takk for alle svar!! Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Syns alle bøkene i His Dar Materials er veldig gode! Syns ikke at det er skrevet for barnslig, dette er bøker alle kan lese og like. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg er enig. His Dark Materials bokene er veldig gode. Lenke til kommentar
ventura87 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Vurderer å lese HDM, jeg liker å lese bøker på engelsk så lenge de ikke blir for tungleste. Er den engelske versjonen av disse bøkene tungleste ? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hmm, kanskje disse bøkerne burde leses da hmm, har egentlig nettopp begynnt å lese bøker, hehe.. and I like it!! :!: Hmm, de finnes vel ikke på norsk, eller må de kanskje leses på engelsk? 8670070[/snapback] De finnes på norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå