levlex Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Nokia N95 gjør det så lett å bruke mobil IP-telefoni at Vodafone og Orange krever at Nokia deaktivere funksjonen. Les mer Lenke til kommentar
Dr_Fr_Einstein Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Dette har jo egentlig ikke noe med N95 å gjøre. På alle windows mobile telefoner, f.eks. kan man installere Skype. Om noen telefonoperatører stopper IP-telefoni, bør de boycottes! Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Haha, nei, det kan de bare glemme! Nokia nekter og operatørene mister kunder for det de ikke tilbyr N95... Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Dette gjør meg irritert. Operatørene kan glemme å sabotere - dette er smålig og det er ikke de som bestemmer hvordan vi skal ringe eller hvordan utviklingen skal skje. De burde skamme seg. Minuttpriser på mobilsamtaler er snart en saga blott og de vil tyne så mye som mulig! Lenke til kommentar
Surrections Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Skjønner ikke at de gidder å bry seg. Faren er ikke reell her og nå i hvertfall. Lydkvaliteten suger på den innebyde ip-telefonien med Gizmo. Og det er IKKE GRATIS, koster minutt-pris å ringe fasttelefon, og det er stein-dyrt å ringe mobiler! I tillegg kommer data-prisen. Bruk heller fring til å ringe andre skype-brukere. Mye bedre lyd-kvalitet! Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Er enig at dette ikke er en reell fare for operatørene, men en flott løsning for oss forbrukere når vi er i utlandet. Bruker selv Phonzo og Vyke via SIP og det sparer meg for flere tusen kr. i året når jeg ringer fra utlandet til Norge. Eller noen skal ringe meg. Lydkvaliteten er også like bra som via mobil. Endret 22. mai 2007 av ebbe77 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Mange forbrukere vil jo uansett velge de rimeligste operatørene så jeg tror slike "store" som prøver å stoppe det som allikevel kommer for å bli taper i lengden. Tror veldig mange i likeht med meg bruker f.eks vyke, wap og internett til å sende billig eller gratis sms uten at jeg har hørt verken telenor eller netcom prøvd å innføre restriksjoner på bruken, selv om de utvilsomt går glipp av endel kroner. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 På alle windows mobile telefoner, f.eks. kan man installere Skype.Ja, men langt i fra alle (faktisk veldig få) Windows Mobile-telefoner har HSDPA, noe som faktisk gjør IP-telefoni til et reelt alternativ. Å måtte hoppe rundt for å finne WiFi-soner er jo som kjent ikke en spesielt bra ting når det er snakk om telefoni. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 når det gjelder datapriser, husk at N95 har wifi. altså at om en finner ett åpent akksesspunkt så kan en drive på så mye en vil men jeg sier det slik, pris pr bruk er en dinosaurtankegang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg