Fjøslukt Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hei! Installerte Linux på maskinen min.. Den fant ingen mus, så jeg slo pc'en av og da jeg skulle slå den på igjen, så finner den ingen hdd.. (Der man ser primary master/slave og secondary...) Prøvde fdsik, men får bare "no fixed drive present" Kjørte Linux rescue, men den finner heller ingen hdd.. Det som også skjer er at når jeg kobler den på ide-kabelen med evt en cd-rom, så finner ikke pc'en denne heller.. Alle jumperene er riktig.. Hva kan være galt? Mvh. Frank PS! Har ikke diskettstasjon, så forlsag der jeg må bruke diskett fungerer ikke... Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 1.kjøp deg en floppy. 2.spring til naboen el en god venn og få deg et par disketter med PQ partition magic 3. kjør opp magicen og se hva den har å si. ps. floppy er da billige greier, og allemanseie. tilogmed folk uten pc har vel en floppy liggende nå tildags...... sån under 200kr tror jeg.... Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Det er bare det at floppy kontrolleren på Hovedkortet er ødelagt;) Skal prøve med magien... Noen andre råd? Plz... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hvis ikke bios finner harddisken, kommer vel heller ikke noe software-program til å finne den heller. Jeg vil anbefale deg å prøve å teste harddisken på ei anna maskin, og se om bios-en der finner den. Hvilken Linux-distro var det du prøvde å installere? mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Red Hat Linux 8.0... La den inn i min maskin, men flyttet den over i en annen.. Den virker ikke i noen pc'er.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå