Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg i BMW

Anbefalte innlegg

Jeg skal om en kort stund kjøpe og montere anlegg i bilen min. Det ligger alt av kabler der fra før :yes: Strøm fra batteri, kabler til forsterker bak osv - så det slipper jeg å tenke på. Spiller har jeg fra min gamle bil.

Det jeg skal ha er en forsterker, sub og 6*9 høytalere. Har ikke så mye peiling på det i utgangspunktet. Men det jeg ønsker tips med er HVA jeg bør kjøpe av disse tingene, ikke andre ting som jeg bør kjøpe... :yes: Budsjett = 3-4000 hvis det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er hull til 6*9 i hattehylla allerede, derfor skal jeg ha det der. Det er ikke plass til høytalere i dørene foran, så det skal jeg ikke ha. Det var slike svar jeg ikke ville ha  :tease:

8678325[/snapback]

Det var bare et velment råd. Les også rådet mitt en gang til, så skjønner du at det IKKE er lurt at 6x9" spiller i samme rom som subkassa.

Lenke til kommentar

Da skal jeg forklare.

Når sub spiller ut i bagasjen, sammen da med de høyttalerne som er festet i hatthylla, så vil dette påvirke hverandre. Trykket fra suben vil bare leke rambo med membranen på de som sitter i hatthylla. Logisk nok så vil ikke dette være noe gunstig for lyden.

Skal jeg utdype mer?

Lenke til kommentar

Ja, små diskanter til å ha i hjørnet ved vinduene. Har hørt lyden fra disse før, og de kostet ikke stort heller. Så jeg er fornøyd. Skal koble opp alt sammen i dag hvis jeg får forsterkeren (står innelåst i en annen bil)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...