Gå til innhold

Image av Windows XP (Deploy)


astra design

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har erfaring med å lage et helautomatisk oppsett av WindowsXP, a la "deploy"

der man lager en Boot CD som legger inn image på disken.

Vil med dette gjøre det enkelt neste gang jeg skal legge inn Windows.

Også at man kan distrubuere programvare, slik at installasjon og registrering (navn, lisens,osv) går

automatisk.

 

Har lekt litt med PowerQuest Deploy Center 5.0 men finner ikke alle finessene der.

 

Noen som har noen gode løsninger ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-12-27 16:02, astra design skrev:

Lurer på om noen har erfaring med å lage et helautomatisk oppsett av WindowsXP, a la "deploy"

der man lager en Boot CD som legger inn image på disken.

Vil med dette gjøre det enkelt neste gang jeg skal legge inn Windows.

Også at man kan distrubuere programvare, slik at installasjon og registrering (navn, lisens,osv) går

automatisk.


Har lekt litt med PowerQuest Deploy Center 5.0 men finner ikke alle finessene der.


Noen som har noen gode løsninger ?


 

Personlig bruker jeg Norton Ghost til å lage et image av harddisken. Veldig kjekt når man skal "legge" inn et nytt installasjon. :smile: Ghost har ikke Boot CD funksjon, så du man først lage en boot CD, og deretter legget image over senere.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-28 19:27, astra design skrev:

Noen greie tips om hvordan man lager en BOOT cd da ?

Eventuelt med meny også ?

En vanlig DOS "bluescreen" holder..


 

Jeg har bare laget en boot CD fra en Windows bootdisk. Noe mer avansert enn det vet jeg ikke hvordan man gjør. Sorry.

 

For å lage boot CD fra en oppstartsdiskett, bruker jeg Boot CD funksjonen i Nero Burning Rom. Jeg hørte en annen på dette forumet nevnet at en annen brennerprogram lar deg lage "avanserte" boot CD, men jeg husker dessverre ikke hvilken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...