shadow_ Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hei! Jeg har et lite prosjekt gående der jeg ønsker å oppnå noe ala mod_userdir, men uten tilde (~) etter domenenavnet. Jeg tenkte å benytte mod_rewrite til å oppnå dette, men med litt for lite erfaring ser det ut til at ting stopper opp. Jeg har følgende rewrites: RewriteEngine on RewriteCond -d /var/www/$1/www/ RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.mittdomene.no$ [NC,OR] RewriteCond %{HTTP_HOST} ^mittdomene.no$ [NC] RewriteRule ^(.*)$ /var/www/$1/www/ RewriteLog "/var/log/apache2/rewrite.log" RewriteLogLevel 5 Poenget er at jeg ønsker at når noen prøver å aksessere (www).mittdomene.no/<noe>, så skal apache hente filene fra /var/www/<noe>/www/ i stedet for /var/www/mittdomene.no/<noe>/. Men kun dersom denne mappen eksisterer. Jeg ønsker også å gjøre noen unntak fra dette, sånn som mittdomene.no/webmail og mittdomene.no/admin, men dette har jeg ikke prøvd på enda. Jeg kjører debian etch og apache 2.2.3, for de som måtte lure. PS: mittdomene.no er ikke mitt virkelige domene, men dette har strengt tatt heller ikke noe å si for problemet Håper noen har noen fornuftige innspill å komme med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå