Pepsi Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Noen andre som synes denne var litt mistenksom?? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...032&pos=2&tot=2 Litt vel billig for en helt ny Vaio som egentlig koster over 20k ny. 8669306[/snapback] Finn.no har en tips-tjeneste helt nederst, de er helt sikker glad for å slippe å omsette ulovlige varer. Derfor har jeg også tipset dem, med en link til hva en sånn maskin koster ny. Er spent på svaret. http://www3.shopping.com/xPO-Sony-Sony-VAI...Laptop-Computer 8670039[/snapback] Hmm...blir spennende å se hva som skjer videre med denne annonsen. Jeg kommer i hvert fall ikke til å gå i fella. Tar ikke sjansen på det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Kan noen bekrefte at Sony i det hele tatt leverer norsk tastatur til sine bærbare? Screenshot or it didn't happen! 8670006[/snapback] Bildene på Finn er neppe tatt i Norge. Vaio selges på Netshop (se ukens tilbud) så jeg tror de leveres med norsk tastatur. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Netshop selger i alle fall Vaio i Norge. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=47659 Dette er ikke samme maskin, det ser jeg. Kan jo være noe som er kjøpt på Ebay eller liknende. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Noen andre som synes denne var litt mistenksom?? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...032&pos=2&tot=2 Litt vel billig for en helt ny Vaio som egentlig koster over 20k ny. 8669306[/snapback] Som det har blitt nevnt i tråden tidligere så er denne kjøpt på Best Buy i USA, og der koster den såvidt jeg kunne se 1990 USD, altså rundt 13-14.000 NOK, ny. Er vel ikke urimelig at den går for halv pris brukt da, tatt i betraktning at det er en USA-modell med de garanti- og reklamasjonsproblemer, for ikke å si tastaturproblemer, det medfører. Når det gjelder mystiske og/eller motstridende opplysninger fra selger og denslags så er det selvsagt all grunn til at varsellampene skal lyse, men selve prisen reagerer jeg absolutt ikke på. Lenke til kommentar
explosif Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Kjøpte min vaiotx i en sony superstore i statene og da var det ikke mulig å få med norsk tastatur for ca 1år siden. Jeg kontaktet også sony.se som selger vaiotx'en og de sa det ikke fantes norsk layout selvom det svenske er vel så og si likt.. http://www.sonystyle.no/ http://www.sonystyle.se/ << selger vaiotx Men nå er dette 1år siden så ting kan jo ha forandret seg. edit: btw veldig fin maskin som hadde batteri levetid på 10-11t fra NY -> London -> Norge Endret 22. mai 2007 av explosif Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Som det har blitt nevnt i tråden tidligere så er denne kjøpt på Best Buy i USA, og der koster den såvidt jeg kunne se 1990 USD, altså rundt 13-14.000 NOK, ny. Er vel ikke urimelig at den går for halv pris brukt da, tatt i betraktning at det er en USA-modell med de garanti- og reklamasjonsproblemer, for ikke å si tastaturproblemer, det medfører. Når det gjelder mystiske og/eller motstridende opplysninger fra selger og denslags så er det selvsagt all grunn til at varsellampene skal lyse, men selve prisen reagerer jeg absolutt ikke på. Det blir 15 000 utan frakt, rundt 15 500 totalt. Lenke til kommentar
Krokkel Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 IKKE kjøp noe fra denne personen..! Noen jeg kjenner skulle kjøpe et kamera av en person på denne adressen: Osloveien 66 3511 HØNEFOSS Vedkommende forhåndsbetalte, men mottok aldri kamera i posten. Selger er nå umulig å få tak i på tlf og mail. Vet ikke om dette er samme person, men dere er herved advart.. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Noen andre som synes denne var litt mistenksom?? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...032&pos=2&tot=2 Litt vel billig for en helt ny Vaio som egentlig koster over 20k ny. 8669306[/snapback] Som det har blitt nevnt i tråden tidligere så er denne kjøpt på Best Buy i USA, og der koster den såvidt jeg kunne se 1990 USD, altså rundt 13-14.000 NOK, ny. Er vel ikke urimelig at den går for halv pris brukt da, tatt i betraktning at det er en USA-modell med de garanti- og reklamasjonsproblemer, for ikke å si tastaturproblemer, det medfører. Når det gjelder mystiske og/eller motstridende opplysninger fra selger og denslags så er det selvsagt all grunn til at varsellampene skal lyse, men selve prisen reagerer jeg absolutt ikke på. 8670216[/snapback] Jeg reagerer på prisen fordi maskinen sies å være helt ny. Da ville faktisk ikke 12-14 k vært noen upris på en slik maskin. Men, å selge den for 7500,- er litt spooky synes nå jeg. Lenke til kommentar
Fready Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Hadde nok uansett vært skeptisk til en annonse som sier "En veldig hyggelig maskin"... Endret 22. mai 2007 av Fready Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Samme selger har denne ute også; MACBOOK 17" Applestore tar 21490,- for den, andreas bare 10000,-... løøøp å sjøp Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 I følge Apple.no koster Mac-en 26 000,- Meir bevis for at denne personen driver svindel treng ikkje eg. Nokon vil kanskje synest at 7500 for ei maskin som koster 15-16 000,- ny er rimeleg, men ingen prøver å selge den for halv pris, hadde den kosta rundt 12 000 kanskje, men 7500? Ikkje søren. Håpar at Finn.no tar tak i dette. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Viss man tar et søk på f.eks osloveien 66 ser vi at selger har en del dyr elektronikk han prøver å selge. Det her virker veldig muffens. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 [konspirasjonsteori] Hønefoss, er ikke det området til WhiteBox? [/konspirasjonsteori] Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 LG C1 Tablet til 12 000,- 21 000,- på komplett.no. Eg kan ikkje påvise at dette er svindel, men aldri om eg hadde kjøpt noko sånt. Ser at han er storselger, kva skal til for å bli det? Lenke til kommentar
Swe Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Nokon vil kanskje synest at 7500 for ei maskin som koster 15-16 000,- ny er rimeleg, men ingen prøver å selge den for halv pris, hadde den kosta rundt 12 000 kanskje, men 7500? Ikkje søren. Hadde det vært en norsk maskin med norsk garanti og der man kunne benytte seg av norsk forbrukerkjøpslov så hadde jeg vært enig i at halv pris var merkelig lavt. Men tatt i betraktning at man får amerikansk tastatur, amerikansk garanti og null og niks forbrukerkjøpslov så skal det litt til å få solgt noe slikt for tilnærmet ny pris... Når det gjelder alt det andre som har fremkommet her så er det jo ikke akkurat fordelaktig for selgeren, men som sagt så synes jeg prisen - isolert sett - virker helt rimelig (forutsatt at man får en Vaio og ikke en pent innpakket murstein eller noe slikt...). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Han er svært sparsommeleg med informasjon, er ikkje nevnt ein einaste plass at maskinene er kjøpt frå utlandet og ulempene det medfører. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Søk på "Osloveien 66" på Google gir et treff på forum.vwaudi-club.no ang. svindel. Lenke til kommentar
CtrL Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=86354 Her er det en som har kjøpt en tv fra selger. Dere kan jo lese hvordan det gikk.. *minutt før meg der gitt, jaja Endret 22. mai 2007 av CtrL Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hvis noen er interessert i saken så bare spør man typiske spørsmål varen og betalingsmetode. Om dere får svar, spør dere om dere kan bruke FINNs betalingsgaranti og om det er greit at du får en kompis til å møte vedkommende et sted i Hønefoss for å se på varen. Det kan være interessant og finne ut litt om personen. Får man kontonummer osv er det lettere og spore opp karen og levere info til politiet Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Det med tastatur venner man seg til.Jeg sitter nå på en vaio med amerikansk tastatur og velger man norsk tastatur i windows,så har æøå samme plassering som vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg