azar Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Adsl leverandør : Bluecom Modem : Zone Trådløs router : Jensen Win Vista Det er noe med meg og Jensen som aldri vil fungere ser det ut til , prøver å hjelpe ei venninne å sette opp ett trådløst nettverk her men lykkes ei. Når PC er koblet direkte i modem har vi internett , men trådløst eller via portene på routeren fungerer det ikke. får heller ikke logget meg på routeren. Dog pc finner nettverket , men kun lokal som gir begrenset tilgang! Ipconfig gir medium frakoblet. Har forsøkt det meste nå uten å lykkes så litt hjelp fra noen av forumekspertene hadde virkelig vært fint! Forsøkte forresten å logge på med en bærbar som har installert win XP , da kom jeg forsåvidt på nett i hvertfall frem til startsiden , men når jeg forsøkte å gå på en annen adresse kom det opp en boks som fortalte at "explorer kan ikke åpne siden" denne maskinen har sannsynligvis ett virus? For etter hver reboot så kommer jeg til startsiden men så er det slutt! Minnes at jeg hadde ett slikt problem med ett virus en gang....er det vista som baller det til her?? mvh Endret 22. mai 2007 av azar Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 at startsiden kommer opp er nok bare fordi den ligger i cahche. Du er ikke på nett. Den har nok ikke virus. Begrenset tilgang fra begge maskinene leder meg til å tro at det kan være DHCP på ruteren som ikke gir ut IP-adresser. Det kan derfor være en idè å resette den trådløse ruteren og se om det løser problemet. -Stigma Lenke til kommentar
azar Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) at startsiden kommer opp er nok bare fordi den ligger i cahche. Du er ikke på nett. Den har nok ikke virus. Begrenset tilgang fra begge maskinene leder meg til å tro at det kan være DHCP på ruteren som ikke gir ut IP-adresser. Det kan derfor være en idè å resette den trådløse ruteren og se om det løser problemet. -Stigma 8669270[/snapback] Resetting er forsøkt uten hell. på maskinen med Xp så er det ikke den vanlig "siden kan ikke vises osv" som dukker opp , det er en liten boks fra system , og akkurat det har jeg ikke sett før. Endret 22. mai 2007 av azar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå