blackbrrd Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Spaghetti carbonara: 3dl fløte 4 egg 1 pakke bacon 375gram spaghetti 75 gram raspet ost salg og pepper Sett vannet på plata Sett stekepannen på plata Pisk eggene, ha oppi salt og pepper. Hell oppi fløten Stek baconet Sett på spaghettien når vannet begynner å koke Rasp osten Legg baconet på en tallerken og kutt det opp Hell baconfettet oppi sammen med egg/fløten Hell av vannet på spaghettien Bland spaghettien og egg/fløte miksen sett platen på 2-3 Rør godt i 3min Ha oppi osten og rør godt Ha oppi baconet og rør godt Det er ferdig når egget får miksen til å korne seg, før det så er egget rått Hvis du bruker hurtig-spaghetti så tar det hele 15 min. Sprøtt nok er denne retten kjempedigg med ketchup og jeg bruker ikke ketchup til noe annet Har enda ikke vært borti noen som ikke digger denne retten. PS: hvis du lager det til dama di, pass på, det er en kaloribombe uten like Dette er middag for 4, 3 hvis det er noen skikkelig storspiste. Grunnen til at porsjonen er såpass stor er at det er så klønete å få blandingen til å bli riktig ved mindre porsjon - også kommer fløte i 3dl pakker. Det går helt fint å varme det litt i microen dagen etterpå som lunsj. Endret 22. mai 2007 av blackbrrd Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Høres interessant ut. Hvor mange porsjoner gir dette? 375 gram ukokt, tørr spaghetti må jo bli en hel del... Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Pasta Carbonara Men man kan bruke fullkorns pasta, kyllingfilet og bytte ut fløten med kesam. Så vips har du et mye sunnere alternativ. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 75 gram raspet ost 8669131[/snapback] Parmesan. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Hva slags ost man bruker er nok smak og behag, men godt poeng egentlig. Det er parmesan som egentlig skal brukes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå