Gå til innhold

Testing av nye QX 6700 prosessorer.. Dette er bra!

Anbefalte innlegg

Har nå testet den første av tilsammen tre QX prosessorer som kom levert til meg i dag..

Og dette skal sies.. det er sinnsykt bra ut..

Testet den første i dag, en Qx6700ES, og gjord et solid innhugg på HWbot iallefall..

Jeg har i det siste brukt edel Cascade, da Nitro krever mye, og egner seg dårlig til tidkrevende finjustering..

Jeg hadde forventet at iallefall en av disse var meget gode.. men dette hadde jeg ikke trodd..

Her er oppsettet: HK: Asus P5K Deluxe

Minne: OCZ Flex 9200 (Kjørte dem på 590 MHz med 10 i multiplier, på 4-4-4-4 settings, med TRC=30 og TWR =1... Syyyyyykt gode moduler..)

Power: OCZ Power Extreme 1KW... Leverer som bare det..

Skjermkort: Asus HD 2900XT... sliter litt med drivere her ennå.. men kortet klokker noe helt sykt..

Her er noen av resultatene..

Pifast... ligger nå på toppen med QX6700 prosessor..

pifast-2.jpg

Wprime 32M. Ligger som nr 11 totalt, og som nr 4 med QX 6700

wprime2.jpg

Superpi 1M. Ligger som nr 2. med QX 6700

superpi1m.jpg

Dette kan vel kalles en vellykket liten testrunde.. Skal teste en annen ES i morgen, og har tro på at denne er like god..

Det som er litt kjipt, er at jeg må selge en eller to av disse for å få regnestykket til å gå opp.. Men, merkelig nok ser det ikke ut til at noen vil ha dem.. :hmm:

Greier 3,65Ghz på bare 1,43V..

Under testing nå var jeg aldri over 1.73V... Og.. Cascaden var ikke akkurat alt for kald... ..

Lurer faktisk på om jeg gikk forbi Aspstein på HWbot nå...... Hmmmm ligger nå bare 5 poeng bak ham.. som nr 47... Det er vel på tide å begynne å benche noe 3d igjen.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du har ikke lagt deg nei. :)

Dette ser lovende ut. :thumbup:

Regner med noen rå resultater der kjernene får litt mer å gjøre. :)

Lenke til kommentar

Ikke værst det der Stoolman :thumbup:

Hvor mange ganger kjørte du forresten wprime32m? Prøv å kjøre den opptil 20 ganger. Da burde virkelig scoren begynne å synke.

Kjører du XP og. Har sett endel som har kjørt 03 server. Men den er ikke noe god til wprime i det hele tatt egentlig.

Huff tar snart forbi meg jo. På tide jeg finner noe mer skrot som jeg kan klokke livet utav tror jeg... :D

Lenke til kommentar

Vel grunnen til at folk ikke vil ha dem er vel prisen. Ikke ta det feil, du selger noen ekstremt gode CPUer billigere enn det de koster i butikken, og disse kan trygt sies å være mye bedre enn mesteparten av disse, men er ikke alle som kan bla opp 5800 eller hva det er disse blir solgt for nå, og det er synd :( Hadde jeg hatt så mye å bruke på CPU, så hadde jeg definitivt gått til deg ;)

PS: Er jo en del som kjøper disse CPUene, men mange av disse er rett og slett bortskjemte unger som bare vil ha det som koster mest... fra komplett...

Lenke til kommentar

Problemet er vel at klokkemiljøet er for lite, slik at du ikke når de som er villige til å betale ekstra for de virkelige gode CPUene.

Hadde jeg hatt cash hadde jeg rappet den du har for salg, men studielånet jeg fikk nå må vare ut neste måned (til jeg får lønning) og jeg har allerede kjøpt en fx57 som skal tynes bare den havner i postkassa :p

Grattis med fine resultater, btw!

Lenke til kommentar
Problemet er vel at klokkemiljøet er for lite, slik at du ikke når de som er villige til å betale ekstra for de virkelige gode CPUene.

Hadde jeg hatt cash hadde jeg rappet den du har for salg, men studielånet jeg fikk nå må vare ut neste måned (til jeg får lønning) og jeg har allerede kjøpt en fx57 som skal tynes bare den havner i postkassa :p

8675430[/snapback]

Hehe :D Du klamrer deg fast til AMD du ja :D

Men ja, er enig, hadde som sagt kjøpt en a de hvis jegh adde hatt muligheten, men en ungdom på 17 år som ikke harjobb og nettop ble frastjålet 5000 har ikke alltid mulighet for å gjøre impulskjøp rett oppunder 6000 :(

Lenke til kommentar

Som de to seier så er dette rette mannen å kjøpe av. Du får liksom ein garanter klokk. Men det kostar ein god del. Eg har heller ikkje jobb(15år), men skal prøve å jobbe i sommarferien, likar ikkje å jobbe for luse lønn :p

Men det er veldig fristande å kjøpe, men eg holder meg til CPU som kostar helst under 2000 kr.. Meir har eg rett og slett ikkje råda til :p

Lenke til kommentar

8675430[/snapback]

Hehe :D Du klamrer deg fast til AMD du ja :D

Men ja, er enig, hadde som sagt kjøpt en a de hvis jegh adde hatt muligheten, men en ungdom på 17 år som ikke harjobb og nettop ble frastjålet 5000 har ikke alltid mulighet for å gjøre impulskjøp rett oppunder 6000 :(

8676463[/snapback]

Når jeg får gryna for sommerjobben skal jeg kjøpe C2D, men har blitt litt mye AMD de siste par-tre månedene. Har en kamerat i Tyskland jeg sender masse greier til, og han sendte vel 7-8 cpuer til meg for noen dager siden, og er vel 3-4 til som skal sendes om et par ukers tid.

Fant noen gyldne steppings jeg bare "måtte" ha, og de ble litt dyrt egentlig :ph34r: . Sier ikke nei takk til et par CCBIE 0608BPMW, CCBBE 0613RPMW osv. Men sånn er livet, blir vel et slit å unngå å gå med kjempetap når jeg skal selge de som ikke har WR-potensiale. Koster å være kar.

Blir det halvparten så imponerende resultater som klokkinga til Stoolman blir jeg happy.

Lenke til kommentar
Og der var den tråden i ferd med å bli ødelagt.....

8676897[/snapback]

Denne tråden er i ferd med å ta helt av nå.. derfor velger jeg å stenge den... Det med salget av prosessorer var kun en liten digresjon, ikke noe annet.. men når det er dette folk vil diskutere, stenges tråden..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...