Digitize Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Etter enda mer tenking og sammenlikninger står jeg nå igjen med tre alternativer: Asus P5K Deluxe Asus P5K-E/WIFI-AP Gigabyte GA-P35-DQ6 Er det noe forskjell på ASUS korta, foruten om en mindre e-sata på delux, men til gjengjeld 2 nettverkskort? 8687076[/snapback] Hei, Jeg skal selv bestille meg en Q6600 nå og kommer nok til å velge Gigabyte GA-P35-DQ6 (selvom jeg ikke kommer til å kjøre SLI/Crossfire). GA-P35-DQ6 støtter eSATAII, har Quadbiosen og har en ekstremt fet heatpipeløsningen. Tror fint jeg klarer meg uten DDR3 støtte enn så lenge, det får bli neste gang jeg oppgraderer om 1 år eller 2. Er dog mest usikker på hvilken RAM jeg bør velge (har snust litt på https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324986 ) Jeg vil følge med på denne tråden for å se hva du også velger ! NB! Det eneste som er kjipt med å bestille Q6600 nå, er at den jo synker i pris allerede i juli (var det ikke med nesten 50% eller noe slikt?). Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Stemmer at det er kjipt med det prisfallet, men du kan jo gjøre som jeg har tenkt til, kjøpe meg en e4300 (som koster rundt 1000lappen) og bruke den frem til prisfallet kommer og så kjøpe q6600. Har selv sett litt på DENNE rammen HER er da den omtrentlige handlelista mi så langt. Tenker meg også et http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=44778 siden de fleste varene kommer fra netshop Skal heller ikke se bort ifra at det blir enten en 500gb til, eller 36gb sata raptor til OS. Endret 24. mai 2007 av Mathias666 Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Ja da var pc bestilt ! Oppsettet ble som følger: Da var det bare å vente på prisfallet da Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg holder selv på med å kjøpe inn deler til min nye pc, og laget selv en tråd om det. Du har tenkt på akkurat de samme tingene som meg, spesielt det med tanke på prisfall på firekjerners prosessor. Så her var det mange fine innspill, og jeg ser at jeg nå kommer til å bestille det skjermkortet som du har gjort.(prisguiden var ikke oppdatert på det så jeg.) Det opprettes mange slike tråder om dagen ser jeg, selv prøvde jeg å søke før jeg startet tråden min, men mange av oss har jo ulike behov. Siden det hovedkortet støtter både firekjerners prosessorer og har en IDE-port passer det også til mitt bruk. Så nå skal jeg fortsette med netthandelen min, takket være nye innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå