Pje Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Har nettopp fått meg denne routern for å koble 2 PCer til ADSL (telenor) Internett funker greit, men noen nettspill CS, Wolfenstein funker ikke når jeg går gjennom routern. (selv ikke med 1 spiller) Har disablet firewallen på routern (har Norton NIS på begge PCer). Regner med at det er noe med NAT-settingen. CS bruker etter hva jeg har lest f.eks. Port 27010,15,20 UDP. Rtcw 27960 Dette har jeg satt opp på Public Port. Men jeg vet ikke hva som skal settes på Private Port? og hva er dette? Noen som vet hva som skal settes her? Ander synspunkter på om settingen er OK? På forhånd takk for svar ! Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Private port er den porten på det lokale nettverket, altså den porten infomasjonen skal sendes på fra ruteren til din pc. Tror det skal gå om du sette samme porten her som på public port. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 stikk på misc under konfigurasjon av den rutern sett din ip og voila du er uten for ruteren !! Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Evil, skjønte ikke helt hva du mente, kan du ikke forklare litt mer ? Har selv litt problemer med den routeren, spesielt ved Battlefield 1942. En ting til, mulig jeg burte vite det, men hvordan finner jeg min IP adr. ? Lenke til kommentar
hj82 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Har vært borti denne routern noe, synes den er litt knotete og dermed er det lett å gå i noen feller når det gjelder konfigureringa, men uansett har hørt og vet at det er noen firmware problemer. Hvis du sender en mail til SMC kan de sende deg en firmware oppgradering, denne oppgraderinga inneholder UPNP, som gjør at spill som CS og lignende bør fungerer tilfredstillende. Evt kan jeg muligens spore opp denne oppgraderinga hvis du er av den late type, men jeg anbefaler deg å sende en mail til SMC, en kompis fikk svar i løpet av et par dager. Mvh Henning Lenke til kommentar
Pje Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Takk for svar. Jeg har installert firmware oppgradering med UPNP. Funker bra Takk !! Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Pje, hvor fikk du tak i den ? Er det denne, 7004ABR_FWv140020 ? Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Tror ikke det er nødvendig å sende mail til folka, du finner firmware oppdateringer på hjemmesidene deres. Den finner du ved å gå inn i konfigureringa av routeren, der står det en link til hvor firmwarene ligger. Lenke til kommentar
Pje Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Denne brukte jeg da Firmware v.1.2 with PPtP DSL Client, UPnP and DDNS Function: SMC7004VBR_fw_V1.20 Ligger på hjemmesia dems www.smc.com http://www.smc-europe.com/english/support/...ad/7004VBR.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå