Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Boble som første bil

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har tenkt til å kjøpe en boble 1971. jeg er 17 år nå, så dette blir den første bilen min. Jeg luler på om det er en praktisk bil. Den koster bare 15000, men det er litt som må gjøres da.

blir den veldig kald om vinteren? er motoren lei å starte når det er kaldt? har også hørt at den dugger mye. stemmer dette? er det noe mer?

Jeg lurer i hele tatt på om dette er noe praktisk bil for en 18'åring.

Mvh andreas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. jeg har tenkt til å kjøpe en boble 1971. jeg er 17 år nå, så dette blir den første bilen min. Jeg luler på om det er en praktisk bil. Den koster bare 15000, men det er litt som må gjøres da.

blir den veldig kald om vinteren? er motoren lei å starte når det er kaldt? har også hørt at den dugger mye. stemmer dette? er det noe mer?

Mvh andreas.

8668307[/snapback]

Praktisk, nei.. Ingen 35år gamle biler er praktisk ;)

Ofte mye som må skiftes, dårlige (trege) motorer.

Se heller etter 15-20 år gamle biler. Mindre arbeid..

Edit: Men for guds skyld, går jo an å være litt kreativ :D Bobler har jo sjel..

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Mvh andreas.

8668307[/snapback]

Jeg har hatt boble og kan vel ikke anbefale deg det. Iskald om vinteren, bruker mye bensin, dugger mye og er upraktisk til tusen. 15k er en stiv pris for en 36 år gammel bil...

Lenke til kommentar

8668307[/snapback]

Har den bensinvarmeapparat så er den varm, det er en egen bensinbrenner som kun

er der for og varme opp bilen. Dog så er det vel heller skjelden at denne fungerer på en

så gammel bil. dette var også ekstrautstyr som ikke alle hadde råd til.

Uten dette er det knapt noen som helst slags varme i ei boble.

Husker folk som brukte disse hadde gjerne duggfjerner på boks i eine handa og ei fille i den andre ;).

De starter ganske lett når det er kaldt, dette var boblas store force i sin tid da biler stort sett var ett helvete og bruke om vinteren.

Lenke til kommentar

"Varme"apparatet i Boblene blir vel bedre beskrevet som "ikke-fullt-så-jævlig-kaldt-apparat" ...

Ellers er den støyete, treg og særdeles lite praktisk. Den eneste grunnen til å kjøpe seg Boble er om har veeeldig lyst på Boble. Man kjøper ikke Boble fordi man tenker at det er en grei førstegangsbil, billig å forsikre, billig å kjøpe.

Lenke til kommentar
Rublings, liker du BOBLER? de er latterlig stygge xD hoho,

8671189[/snapback]

Jeg sa ikke jeg likte de, men det er jo en kul bil da. Du får respekt om du kjører boble.

OG det at den har sjel. Ser du på en mazda 323, kjedelig. Boblen er kul ;)

Ikke at jeg syns det er en god førstebil, tvert imot. Men det har jeg allerede sagt noe om ;)

Edit: Leif

Endret av rublings
Lenke til kommentar

wtf? du vil sette en porche motor i ei boble?

Okay, la oss si at du får tak i en porche motor da, da må du først få den til å passe, deretter må du antagelig bytte girkasse fordi motoren blir for kraftig for den andre, deretter må du antagelig skifte svinghjul, og antagelig ledningsnett og MYE annet. Nei, det der kan du bare gi opp.

Sia du tydeligvis vil ha ei kjerre med litt mer trøkk, gå for en med større motor orginalt. 323F foreksempel. En lett bil med gjennomsnittlig motor. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Bilen vil jo bli betraktelig lettere framme. Det vil jo ha mye å si for styringa.

8673804[/snapback]

Heller pendeleffekten som gir snap oversteer om han går av gassen. :) Dessuten finfin fremkommelighet om vinteren, med motoren som dytter ned baken.

6 syl porche motor i boble

mazda wankel motor i boble

subaru motor i boble

http://www.geocities.com/MotorCity/Garage/1811/tech.html

få det godkjent i norge?  :hmm:      neppe  :thumbdown:

8674297[/snapback]

Har sett et par bygger med Porschemotor godkjent i Norge, mener jeg.

Om man kan dytte en dragracingmotor i en Granda og få det godkjent for å kjøre med campingvogn, er det meste mulig.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

porsche motor i boble er jo ikke ukjent, en kamerat av meg hadde det for et par år siden, med 170 hk og den var godkjent. Den var også bredda no inni granskauen så den var ganske rå. men er det ikke sånn att når en boble kjører i 80 eller var det 100 så er det 10 kg marktrykk på forhjula? og varmeapperatet om vintern er kaldt å ekstra kaldt som regel ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...