Jokko88 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Spilte litt Splinter Cell: Double agent, så fryste spillet og alt ble svart, så kom det en bluescreen "KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR" og litt lengre ned på den stod det "atapi.sys". Når jeg nå starter pcen kommer det opp "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" trykker enter og Windows loader som det skal så er rart at den meldingen kommer i det hele tatt. Tok en disksjekk av C: og Windows fant ingen feil der. Specs: HK: Abit AI7 Cpu: Pentium 4 2,6 @ 3,1 Overklokken skal være helt stabil, har godt med kjøling. Ram: 1,5 gb Grafikkort: Geforce 6800GT Lenke til kommentar
War Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Vanligvis er det rammen eller harddisken. Har du scannet dataen for virus og oppdatert alle drivere? Disk kontroll? Etter det kommer reinstall av OS om du har noen skadet filer. Mitt problem løste seg en gang da jeg byttet harddisk pga den holdt på å dø. Endret 21. mai 2007 av War Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Harddisken er ganske så ny så tror ikke den har problemer. Har sjekket for virus, tror driverne er ganske godt oppdatert. Er ikke umulig at det er rammen det gjelder, hvordan sjekker jeg den? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Kjør en mem test? og prøv dem i en annen pc? Skjer det hver gang du spiller? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 du kan f eks. sjekke en brikke om gangen hvis du har fler eller prøve dem i en annen pc Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Er ikke ustabilt hele tiden, så er vanskelig å bare ta ut en og en brikke. Akkurat nå virker systemet helt stabilt selv med alle rambrikkene i. EDIT: fikk nettopp en til bluescreen, denne var nv4.disp, hva sier dette dere? Grafikkortet skal jo være helt greit tror jeg. Endret 22. mai 2007 av Jokko88 Lenke til kommentar
snerke Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Tror driverne er ganske oppdaterte? Sjekk for sikkerhets skyld. Jeg begynner alltid i den enden hvis jeg begynner å få problemer, og løser seg som regel da. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Er ikke ustabilt hele tiden, så er vanskelig å bare ta ut en og en brikke. Akkurat nå virker systemet helt stabilt selv med alle rambrikkene i.EDIT: fikk nettopp en til bluescreen, denne var nv4.disp, hva sier dette dere? Grafikkortet skal jo være helt greit tror jeg. 8671132[/snapback] Ta skjermkortet helt ut av porten den står i og sitt den godt inn igjen.. Dette har jeg selv opplevd som du beskriver og det har hjulpet meg med å gjøre det som jeg beskriver. 1.Ta først uninstall på driverne du har.. 2.Slå av maskinen og ta ut skjermkort og sett det godt inn igjen 3.Slå på igjen maskinen og install nyeste drivere til kortet ditt.. Endret 23. mai 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Har nå tatt en memtest 86 i hele natt og det virker ikke som den fant noen errors. Vet ikke helt hva som skal være galt med pcen da. Skal prøve det med grafikkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå