Gå til innhold

Hvorfor lager USA sprekere biler enn i Europa??


irock680

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe...

 

Noken som såg autofil i dag??

Då sa nemlig Tommy noke sånt som "den er litt for slapp i styringa, her sku' dem ha jobba mer med understell og styring"... tja, det var jo en corvette, dei låg framfor med motor, men BAK med teknikk ja :yes:

 

Ligger sikkert litt etter, men måtte få det fram i lyset, for alle som digger amcars

 

(og jo, den bilen er fet)

Lenke til kommentar
Fordi dem dritter i forurensning.

Ikke nå lenger. Er vel ikke mangen som har strengere utslipp krav en det usa har.

 

Faar jeg spoerre hvor du har dette fra? Og om du kan dokumentere dette uten aa bruke ordet California?

Finner ikke artikkelen som sa at usa har et av verdens strengeste utslipps krav. Tror det var i forbinelsen med at eg leste om en nye motor som de holder på med å utvikle, men du kan jo hjelpe meg å søke :google:

Kunne faktisk tenkt meg å lese litt om det selv. Åja eg vet at california har en strenge utslipp krav for biler, men eg tror at de andre statene begynner å dilte etter california.

Lenke til kommentar
Tror det var i forbinelsen med at eg leste om en nye motor som de holder på med å utvikle, men du kan jo hjelpe meg å søke :google:

Kunne faktisk tenkt meg å lese litt om det selv. Åja eg vet at california har en strenge utslipp krav for biler, men eg tror at de andre statene begynner å dilte etter california.

 

Ja. Riktig.

Hvis du virkelig kunne tenkt deg aa lese om dette selv, kan du vel ogsaa hjelpe deg selv med aa soeke selv.

Nye motorer er sikkert kjekt, men virkeligheten er HER og NAA.

Lenke til kommentar

 

Ja. Riktig.

Hvis du virkelig kunne tenkt deg aa lese om dette selv, kan du vel ogsaa hjelpe deg selv med aa soeke selv.

Nye motorer er sikkert kjekt, men virkeligheten er HER og NAA.

Gjerne det drdoogie :shrug: har prøvd men kommer ikke til det eg vil vite. Å skrive engelsk er ikke min sterke side, så har du noe så send en pm eller svar her. Vil gjerne vite det eg. :wink:

Lenke til kommentar

Hadde en Buick LeSabre som leiebil i USA, 3.8liters motor. Virka imponerende og kult med den motoren, og det var det også, helt fram til vi skulle prøve å gi på litt.

 

Bilen var en drøm på de lange rette motorveiene i USA, og gjorde det fint inne i byene også for den saks skyld. Det gjald bare å holde den under 120km/t. Speedometeret på bilen var av den flate typen og gikk til 100mph, vi kunne jo ikke dy oss, måtte se om ikke vi kunne presse nåla i bunn. Det var ikke no problem å få den til å gå LANGT fortere enn de 100mph som sto på måleren. Når jeg traff 100 miles tøyt jeg gassen i bunn og bilen bare ga på. Gikk fort, men har aldri i mitt liv vært med på noe skumlere. Det føltes ut som jeg kjørte en båt eller no. Den bilen takla høy hasighet dårlig, så døde i hvitøyet der ja.

 

Til og med den gamle renault 5en jeg hadde en gang takla sånne hastigheter bedre. Den lå strøkent i 170... Nei takke meg til Europeisk eller japansk. :D

Lenke til kommentar
Gjerne det drdoogie :shrug: har prøvd men kommer ikke til det eg vil vite. Å skrive engelsk er ikke min sterke side, så har du noe så send en pm eller svar her. Vil gjerne vite det eg. :wink:

 

Emmision Standards: USA

Emission Standards: European Union

 

Foeler meg ganske sikker i min oppfatning av at USA tillatter mer utslipp enn dem fleste andre land; bruker derfor ikke no tid paa aa regne frem og tilbake mellom lbs og kg eller veier relativ forurensning sett i forhold til utslippsgass.

Lenke til kommentar
Problemet med bilene i USA er at de mistrives hver gang de kommer til en sving. Da hjelper det ikke med 5,3L V8 som har 300+ HK.

Eneste bilen av klasse som kan ta svinger på en ok måte der borte er Dodge Viper.

Vel, vel... Du bør kanskje ta en titt på Corvette Z06. Er bare to biler i hele verden (serieproduserte) som tar den på skidpad, og det er Ferrarri F50 og Lamborghini Diablo. Corvetten tar 1,3g, det samme gjør diabloen, mens F50 vistnok gjor 1,4g i svinga. Å med tanke på at man kan kjøpe 2-3 Corvette Z06 for prisen av en av de andre to, så synes jeg det er ganske bra gjort jeg!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...