Gå til innhold

Hvorfor lager USA sprekere biler enn i Europa??


irock680

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

teoretisk toppfart? Vel, egentlig er det ganske uinteressant. Hvis de har problemer med å få motoren til å gå bra så er vel teoretisk toppfart nærmere null :p

 

Uansett så er toppfarten avhengig av motor, aerodynamikk, veiholdning og utveksling i girkasse/bakaksel

Lenke til kommentar

Kan være at noen har nevnt det før meg, orker ikke lese alle postene. Men USA lager kraftigere biler fordi de har langt flere RETTE strekninger å kjøre på. Europere lager biler som går bra fra 0-100 og som svinger VELDIG bra (ingen amerikanske biler gjør det).

 

Jeg ville tatt en Lotus Elise framfor en Dodge Viper any day om jeg skulle kjørt fort i Europa.

 

Amerikanske biler er også stygge (bortsett fra Shelby Cobra, men den er bygd på en engelsk bil også da :)).

 

Edit: Og en stor amerikaner er kanskje bedre å sitte i hvis du koliderer med en mindre bil, men hva med om du krasjer i en murvegg?

 

1 tonn med bil i 80 km/t stopper mye raskere enn en 2,5 tonn bil med samme hastighet...

Lenke til kommentar
Europere lager biler som går bra fra 0-100 og som svinger VELDIG bra (ingen amerikanske biler gjør det).

 

Jeg ville tatt en Lotus Elise framfor en Dodge Viper any day om jeg skulle kjørt fort i Europa.

 

Fulgt med på bilfronten i USA i det siste? Viper er definitivt ikke bilen man velger dersom man vil kjøre fort i svinger. Da velger man heller en ny corvette Z06 som klarer hele 1,03G i sving før den begynner å slippe taket.

 

Så det er ingen amerikanske biler som gjør det bra fra 0-100? Nevner z06 igjen jeg.. 4,2 sekunder er vel respektabelt?

 

I produksjonslandet koster denne bilen 345000NKR. Hva koster en Elise (eller en annen europeisk bil som kan matche corvetten) i produksjonslandet da?

Lenke til kommentar
Jeg har planer om å kjøpe Supra når jeg fyller 18 :lol:. Har nok av peng :oops:. Må i tilfellet importere fra Tyskland :). 320hk på en 18 åring, hva blir forsikringa på? :cry::lol:

 

Jeg skal faenmeg komme og besøke deg da. Hvor bor du? Oslo?

Jeg skal ta turen fra vestlandet bare for å få sitte i bilen.

Brukt da? Hvilken årsmodell? 1997-1999 ?

Farge? Svart? Vet du hva det kommer til å koste? Jeg tror registreringen ligger på ca 500 000 :( .

 

Dette er som julaften du er liten.... :p Jeg håper virkelig at du kjøper deg en slik, fordi det er ikke nok fine biler her i landet.

 

Jeg tror jeg kommer til å flytte enten til USA, eller f.eks spania om et par år (bli ferdig med utdanning først) , og den bilen er en at de tingene som trekker meg til det.

 

toyota_supra_05.jpg

toyota_supra_13.jpg

toyota_supra_46.jpg

toyota_supra_43.jpg

toyota_supra_45.jpg

toyota_supra_56.jpg

 

I love this car. :roll:

Lenke til kommentar
Bunndraget du prater om kan fikses ved bruk av to turboer. En som er liten å krever lite avgass trykk for å spinne, og en stor som krever høyt trykk som tar over ved rundt 4000rpm. !

 

Derav Navnet BiTurbo som flere bilProdusenter bruker.

Buggati

Volvo Osv.Osv

 

Og det funker helt rått :)

Lenke til kommentar

Tenkte hovedsaklig på 97 eller 98 modellen. Du kan sikkert få sitte på hvis du kommer til TG samme æret :p. Meget fin bil. Har ønsket meg en siden første gang jeg så den :). Styling muligheten er nærmest uendlige.

 

Registreringen i Norge koster dessverre mer en bilen koster å kjøpe (sånn cirka :) ) . En katastrofe :cry:, men nå har jo visse politikere lovet mindre avgifter da så :roll:.

Lenke til kommentar

såså.. Dersom man tenker rene hestekrefter har nok emneforfatteren litt rett. Fram til oljekrisa i `73 var det normalt med 400++ hestekrefter under panseret. Selv familiestasjonsvogna hadde 350 hester..

 

På 80-tallet var det temmelig dødt når det gjelder effekt, men da lærte amerikaner'ne seg å lage biler som man kunne kjøre fort i sving med. Nå har man endelig begynt å lage biler som inneholder begge disse elementene. Kjøreegenskaper og effekt =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...