John Abrahamsen Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Bilblad, hvorfor tror du det står 400 med et speedometer rundt på dekkene da Lenke til kommentar
hurst Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 teoretisk toppfart? Vel, egentlig er det ganske uinteressant. Hvis de har problemer med å få motoren til å gå bra så er vel teoretisk toppfart nærmere null Uansett så er toppfarten avhengig av motor, aerodynamikk, veiholdning og utveksling i girkasse/bakaksel Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Kan være at noen har nevnt det før meg, orker ikke lese alle postene. Men USA lager kraftigere biler fordi de har langt flere RETTE strekninger å kjøre på. Europere lager biler som går bra fra 0-100 og som svinger VELDIG bra (ingen amerikanske biler gjør det). Jeg ville tatt en Lotus Elise framfor en Dodge Viper any day om jeg skulle kjørt fort i Europa. Amerikanske biler er også stygge (bortsett fra Shelby Cobra, men den er bygd på en engelsk bil også da ). Edit: Og en stor amerikaner er kanskje bedre å sitte i hvis du koliderer med en mindre bil, men hva med om du krasjer i en murvegg? 1 tonn med bil i 80 km/t stopper mye raskere enn en 2,5 tonn bil med samme hastighet... Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Darth kjell, ikke kom her å si at amerikanerne er stygge, iallefal ikke de rundt 70 tallet! Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Ja elise er virkelig fin bil. Veier nesten ikke noe mener jeg å huske, glassfiber karroseri elns? Og 170Hk eller noe i den dur. Skal visst dra noe sjukt . Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Tenk deg en elise med en liten 1,8 ellerno med 250 hester, det hadde blitt vilt! Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Tenk deg en elise med en liten 1,8 ellerno med 250 hester, det hadde blitt vilt! Jepp, det hadde vært noe, sikkert gode kjøre egenskaper på den også. Er jo en bil som er lagd for å kjøres. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 som for eksempel at det er forbudt å gå baklengs over en vei mens man synger tom dooley på en søndag hvis det er mindre enn 30 grader i skyggen og svalene flyr høyt på himmelen. Kommer ann på hvordan du "synger" Tom Dooley det da... 8) Des, OUT! Lenke til kommentar
hurst Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Europere lager biler som går bra fra 0-100 og som svinger VELDIG bra (ingen amerikanske biler gjør det). Jeg ville tatt en Lotus Elise framfor en Dodge Viper any day om jeg skulle kjørt fort i Europa. Fulgt med på bilfronten i USA i det siste? Viper er definitivt ikke bilen man velger dersom man vil kjøre fort i svinger. Da velger man heller en ny corvette Z06 som klarer hele 1,03G i sving før den begynner å slippe taket. Så det er ingen amerikanske biler som gjør det bra fra 0-100? Nevner z06 igjen jeg.. 4,2 sekunder er vel respektabelt? I produksjonslandet koster denne bilen 345000NKR. Hva koster en Elise (eller en annen europeisk bil som kan matche corvetten) i produksjonslandet da? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har planer om å kjøpe Supra når jeg fyller 18 . Har nok av peng :oops:. Må i tilfellet importere fra Tyskland . 320hk på en 18 åring, hva blir forsikringa på? Jeg skal faenmeg komme og besøke deg da. Hvor bor du? Oslo? Jeg skal ta turen fra vestlandet bare for å få sitte i bilen. Brukt da? Hvilken årsmodell? 1997-1999 ? Farge? Svart? Vet du hva det kommer til å koste? Jeg tror registreringen ligger på ca 500 000 . Dette er som julaften du er liten.... Jeg håper virkelig at du kjøper deg en slik, fordi det er ikke nok fine biler her i landet. Jeg tror jeg kommer til å flytte enten til USA, eller f.eks spania om et par år (bli ferdig med utdanning først) , og den bilen er en at de tingene som trekker meg til det. I love this car. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Bunndraget du prater om kan fikses ved bruk av to turboer. En som er liten å krever lite avgass trykk for å spinne, og en stor som krever høyt trykk som tar over ved rundt 4000rpm. ! Derav Navnet BiTurbo som flere bilProdusenter bruker. Buggati Volvo Osv.Osv Og det funker helt rått Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Tenkte hovedsaklig på 97 eller 98 modellen. Du kan sikkert få sitte på hvis du kommer til TG samme æret . Meget fin bil. Har ønsket meg en siden første gang jeg så den . Styling muligheten er nærmest uendlige. Registreringen i Norge koster dessverre mer en bilen koster å kjøpe (sånn cirka ) . En katastrofe , men nå har jo visse politikere lovet mindre avgifter da så . Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Derav Navnet BiTurbo som flere bilProdusenter bruker. Buggati Volvo Osv.Osv Og det funker helt rått De aller fleste som lager lager bi/twinturbo, bruker to like store turboer, som regel en på hver sylinderrekke (V-motor) Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Mra| : Skal du ha deg den bilen, eller er det bare drømmebilen? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Mra| : Skal du ha deg den bilen, eller er det bare drømmebilen? Jeg skal ha den Lenke til kommentar
pekle Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har planer om å kjøpe Supra når jeg fyller 18 . Har nok av peng :oops:. Må i tilfellet importere fra Tyskland . 320hk på en 18 åring, hva blir forsikringa på? I love this car. Såg ein raud slik ein i Maridalsvegen i går. Feit lyd... :-) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 I USA lager de jo d*** spreke B*U*L*L*S*H*I*T Jeg hater amrikanske biler.. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 såså.. Dersom man tenker rene hestekrefter har nok emneforfatteren litt rett. Fram til oljekrisa i `73 var det normalt med 400++ hestekrefter under panseret. Selv familiestasjonsvogna hadde 350 hester.. På 80-tallet var det temmelig dødt når det gjelder effekt, men da lærte amerikaner'ne seg å lage biler som man kunne kjøre fort i sving med. Nå har man endelig begynt å lage biler som inneholder begge disse elementene. Kjøreegenskaper og effekt =) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 På 80-tallet var det temmelig dødt når det gjelder effekt, men da lærte amerikaner'ne seg å lage biler som man kunne kjøre fort i sving med. Bmw er oppfinneren av kjøreglede :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå