Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Har er det noen tester så du/dere kan lese, Faktisk kom min lille toyota yaris meget bra ut iden testen. Det hadde eg ikke trodd nei. http://www.dinside.no/php/art.php?id=33593 Lenke til kommentar
hurst Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Kjetil: Personlig ville jeg heller (dersom jeg hadde valget) sittet i en stor tung amerikansk bil med en stor v8 under et stort og langt panser i en frontkollisjon enn å sitte i en liten yaris. For meg virker det logisk at dersom en ny yaris og en ny suburban frontkolliderer så har man størst sjangse for å overleve i suburbanen.. Eller i en frontkollisjon med et vogntog? En ny suburban har samme sikerhetsutstyr som en ny yaris. Den er bare større og mer massiv. For meg virker det sikrere. Hondaen: Jeg ville bare påpeke at det var imponerende at amerikanere hadde like kraftige motorer (standard fra fabrikk) på slutten av 60-tallet, som de råeste bilene har nå. Selvfølgelig har japanere kommet lenger i teknologien. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Ellers kan du kjøpe en Supra twin-turbo motor da 3l, og utvikler 280hk orginalt. Det er den japanske versjonen. Eksport motoren utvikler 320 hp. Lenke til kommentar
Mjolnir Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Ja jeg ser jo krang....eh diskusjonen går på smak og behag så den skal jeg ikke blande meg inn i. Det jeg derimot liker er litt eldre biler som f.eks. amazon, taunus, 144, escort(mk1 og mk2) o.s.v ...med andre ord de fleste biler produsert før 80 tallet. Her er det mye snertent og kult å velge i mellom og det går an å få gode gatebiler ut av de....men det koster selfølgelig. Når det gjelder ytelse i forhold til motor, vet jeg cosworth i sin tid laget en 1.5L for ford på 1000 gamp. :o Den hadde såvidt jeg kan huske twinturbo ... mer enn det av spec'en husker jeg ikke . Selv kjører jeg en Ford Taunus av eldre (74') årgang og er rimelig fornøyd med den da den alltid starter og koster ikke en formue å reparere(i.e. Ikke masse elektronisk som lett går i stykker og koster huset, pc'en og skjorta å erstatte/reparere) Den har hele 1.6L motor på hele 74 hester på 4 gir og en topphastiget på hele 155 (kansje 160? torde ikke pine den mer.) den akselerer greit ettersom den har forholdsvis lav utverksling på bakakslingen. :wink: Ellers kunne jeg tenkt meg å ta en Escort MK1 og ribbe den sette på noe realt oppheng og stappe i en zetec 2Li med litt ekstra snadder og invendig lar man kun det være originalt dash med ekstra klokker for turtall, vacum, batteri og eventuelt turbotrykk. Ett par gode bøtteseter,helst fora typen, og gjerne styrtbur for uheldige øyeblikk..... Bensintank i aliminium med dobbelt skrog og brannsikkert skum inni og selfølgelig ett passe fete felger med go'såler ... f.eks 15' med 215/15 eller lignende.... Det er bare ett problem med dette og det er selfølgelig regler og avgifter samt kostnadene rundt prosjektet. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Fine biler det Har ikke de den raskeste girkassen i verden på standard produserte biler? Den smg kassa skal hvis gire sinnsykt fort! Lenke til kommentar
pekle Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Den har også gjort det dårlig i kollisjonstester, men i praksis ville den gjøre det 'bedre' fordi den blir kjørt mot bil med samme masse i tester, men sjansen for at man kræsjer med en like tung bil er ikke så alt for stor. Eller tar jeg feil her, og kollisjonstester er til å stole på? :???: Det er jo hyggeleg at folk tenker på passasjerane i den andre bilen også[/sarkasme] Eg ville iallfall ikkje etter ein kollisjon følt meg komfortabel med at dei som var i den andre bilen vart drepne pga. at eg hadde ein større og tyngre bil. Skal eg ha ein stor og tung bil skal det vere fordi eg har bruk for det (dra tilhengar?), ikkje for å redde mitt eige skinn på bekostning av andre sitt liv. Veit ikkje korleis amerikanske/japanske krasjtestar er, men så vidt eg veit (ikkje mykje) så er vel ikkje europeiske krasjtestar bil mot bil, men bil mot testbenk/murvegg/hindring. Dette for å få meir objektive resultat enn om ein skulle krasje med den same bilmodellen. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Fine biler det Har ikke de den raskeste girkassen i verden på standard produserte biler? Den smg kassa skal hvis gire sinnsykt fort! Gir kassa kan alltid byttes ut . Ellers er det få som klarer/tørr gire raskere enn kassa klarer... Enig i Hondaen att RS6 er fin. 4.2l bitubo m/intercooler . Bra semi-auto gir på den også, gear pads bak på rattet . Kan ikke gå gæli med en slik bil! Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Offtopic, men men.. (trenger ei FIN dame!!!f.eks. Christina Aguilera) Æsj, hun er jo støgg, og billig. W T F?!?!? Hu er jo drit digg da.. Skikkelig digge pupper, og den faste rompa! Noen som så Chirstina Aguilera Diary på mtv? De filma covershoot'en til den nye CDen hennes... m-M Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 jeg lurer på om Ford excusion eller hvba den heter er sikker? Den er jo på stølelse med en liten lastebil... Lenke til kommentar
hurst Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Den er jo på stølelse med en liten lastebil... ford excursion kan faktisk registreres som lastebil i Norge. Med de fordeler og bakdeler det innebærer. Aldri sett krasj-tester av biler i den størrelsen/klassen. Rimelig sikker på at man har litt større sjangs dersom man sitter i en slik, kontra en morris mini i en frontkollisjon Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Rimelig sikker på at mini'en slår seg mer... Hva med en tosilyndra v åter wankel med dobble overliggende kamaksler med turbo kompressor noz injection? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 v8 wankel overliggende kammer? Er ikke det litt motstridende? Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 joda, måtte bare kødde litt... Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Ja, ja gutter og jenter. Glem alt om US cars, japser og alt annet støpjern, eller moringer for den saks skyld. Bugatti Veyron er tingen. Dette er vel ikke noe mer å diskutere, bare se her: Noen "nakne" fakta: W16 (altså 16 sylindre i W formasjon), 4 turboer, 1001 hester. KUN 1 stk. eksosrør. Se resten av bildene HER Dette er ikke bare en bil, men en skulptur i tillegg. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg liker ikke slike dyre "designbiler". Foretrekker mer normale "bruksbiler". Denne 1991 pontiac firehawk'en kunne jeg virkelig tenkt meg. Og hvis du ikke er så glad i røde biler har vi også andre farger Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Har hørt at bugatti har problemer med å få W16 motorn til å funke. Teoretisk utvikler den 1001Hk . Teoretisk hastighet med 7 gir er 400kmt mener jeg å huske Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Liker heller å tenke på biler som faktisk folk som ikke selger dop eller som ikke er millionærer kan få råd til å kjøpe, som feks en billig amerikaner... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Se på denne bilen Det er drømmebilen min, og borte i USofA så kan de handle den for mellom 20 000 og 40 000 $. I Norge tipper jeg at du må ut med minst en million for å ha den i garasjen, pluss at du må betale en enorm forsikring. Akkurat denne koster jo bare $27,000. Look so pretty she is Alle supraene til salgs på cars.com En supra som er ganske enorm er den som er med i "den raske og den hissige". Jeg leste litt om den for et par mnd siden, og fikk meg et jævligt sjokk når jeg kom til bunnen. It is sure to be a collector’s item, with its’ value placed at over $150,000. Du får jo faenmeg ikke registrert motoren for mindre enn 2 mill i Norge, og så koster DEN BILEN bare rett over en. Jeg skal flytte til USA, og ha meg en sånn, selv om jeg må leve med amerikanere. Det er verd det. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg har planer om å kjøpe Supra når jeg fyller 18 . Har nok av peng :oops:. Må i tilfellet importere fra Tyskland . 320hk på en 18 åring, hva blir forsikringa på? Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Har hørt at bugatti har problemer med å få W16 motorn til å funke. Teoretisk utvikler den 1001Hk . Teoretisk hastighet med 7 gir er 400kmt mener jeg å huske Hvor har du alle disse teoriene fra? Kilder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå