Gå til innhold

Hvorfor lager USA sprekere biler enn i Europa??

irock680

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi Europere er så forbanna redd alt. Alt som kan skade skal man ta vekk. Norge er en mester i dette (på alle andre områder enn biler da). Snart blir det forbud for unger å klatre i trær, være ute etter kl 20.00, påbud med hjelm for gående, røking bare ute i klarvær dersom det er skyer osv. Biler, åhå! Ikke la meg begynner på hvor farlig det er!!! :roll:

PS. Ja, USA har sine regler og sin dobbeltmoral slik som alle andre :) Faktisk enda mer på visse områder!

Lenke til kommentar

som for eksempel at det er forbudt å gå baklengs over en vei mens man synger tom dooley på en søndag hvis det er mindre enn 30 grader i skyggen og svalene flyr høyt på himmelen.

dette er ikke en faktisk lov, men det er kun et eksempel på en idiotisk lov, som det da eksisterer plenty av i usa.

Lenke til kommentar
som for eksempel at det er forbudt å gå baklengs over en vei mens man synger tom dooley på en søndag hvis det er mindre enn 30 grader i skyggen og svalene flyr høyt på himmelen.

dette er ikke en faktisk lov, men det er kun et eksempel på en idiotisk lov, som det da eksisterer plenty av i usa.

:lol: f.eks!

Lenke til kommentar

[*]Ferrari

[*]Lamborgini

[*]Porche

[*]+++++

Trenger jeg si noe mer? :roll:

Nei, men jeg kan si noe mer :roll: INGEN normale folk har råd til de bilene!

Du har knapt nok råd til og fylle tanken på de i Europa... Egro, du kan likegodt la være og nevne de.

Og hvis du tror de bilene du nevnte bare er dyre i Norge, tar du feil.

I USA bygger de biler med 300 HK + under panseret for folk flest. (Nå er det riktignok en myte at alle kjører rundt med svære V-åttere, men de kan gjøre det hvis de vil)

Lenke til kommentar

Problemet med bilene i USA er at de mistrives hver gang de kommer til en sving. Da hjelper det ikke med 5,3L V8 som har 300+ HK.

Eneste bilen av klasse som kan ta svinger på en ok måte der borte er Dodge Viper.

I Europa har man som en annen nevnte ganske mange kjappe biler. Koenigsegg og McLarenF1 er jo heller ingen sinker.

Åja.. Cosworthstøperiet ligger jo i Europa, og de har som kjent utviklet en unik støpeteknologi for produksjon av bl.a motorblokker...

Videre har vi RS og S - serien til Audi, samt endel morsomme biler med stjerne i fronten og et diskret AMG - merke.

For ikke å nevne de største i 7 - serien til kebabtrallefabrikant nr. 1; BMW.

I Italia har jo Alfa kommet med etpar snertne modeller som en med litt oppfinnsomhet og en ny chip kan få overraskende magedrag av.

Maserati fra samme land stiller vel i en mer eksklusivt snever klasse som Morgan, TVR og Aston Martin for å nevne noe...

Prisen i Europa er jo i og for seg ok, men her i Norge har kloakkskallene som sitter på tinget (med en lønn som ikke akkurat tilsvarer innsatsen om de gjør) bestemt at det ikke skal være mulig å gjøre en eneste ting på bilfronten uten at det medfører økonomisk ruin...

Skulle gjerne sett dem greie seg med 300 - 320k i året med de feite bilene de cruicer rundt i...

Lenke til kommentar

[*]Ferrari

[*]Lamborgini

[*]Porche

[*]+++++

Trenger jeg si noe mer? :roll:

Nei, men jeg kan si noe mer :roll: INGEN normale folk har råd til de bilene!

Du har knapt nok råd til og fylle tanken på de i Europa... Egro, du kan likegodt la være og nevne de.

Og hvis du tror de bilene du nevnte bare er dyre i Norge, tar du feil.

I USA bygger de biler med 300 HK + under panseret for folk flest. (Nå er det riktignok en myte at alle kjører rundt med svære V-åttere, men de kan gjøre det hvis de vil)

Åja hva tror du de spreke amrikanske bilene ville kostet i norge da? Så lite at alle ville hatt råd til å kjøpe en? Viper koster vel langt over en mill. Ville påstå at amrikanerene kan ikke bygge biler som ikke knitrer i plastikken, De knitrer så mye at du vil finne den først parkerings plassen a sette bilen i fra deg? Det gjorde eg fysamen. Komforen er det ikke noe å si om hos amrikanske bilene.

Lenke til kommentar
Åja hva tror du de spreke amrikanske bilene ville kostet i norge da?

Nettopp, de koster ekstremt mye! Bare avgifter grunnet den store vekten og sylindevolumet. Oppskremete riskokere og europere, slipper mye rimelige unna. Det er faktisk "billig" og kjøpe europeisk sportsbil i Norge. En porche i Tyskland 1 mill. i Norge koster den 1,2mill - Røverkjøp!

Eksempel 2: i USA koser en Corvette 375.000 i Norge koster den 1,2 mill.

Ikke fullt så morsomt nå?

Men jævlig morsomt for amerikaneren da...

Tyskeren og nordmannen, han er like fattig uansett, så han glemmer vi.

Hvorfor tror du jeg skrev "Og hvis du tror de bilene du nevnte bare er dyre i Norge, tar du feil."

Lenke til kommentar

Amerikanere er ikke noe tøff da. her noen gode grunner:

Elendig styring

dyre

stygge

store motorer med liten ytelse

og sist, men ikke minst, HARRY!

det eneste brae med de er at det er nesten ingen i Norge.

Tyskland og Italia, de kan og lage biler de. (Porsche, Mercedes, BMW, Ferrari +++)

Lenke til kommentar

Det j.ævla rart at i norge er det snart ikke lov å røyke inne lenger, men og plassere folk i eksos kammer det er lov!(Bommer) Det er like farlig og puste inn exos gasser i disse "eksos kammerene"

Tenk over det, om noen år så sliter staten med at alle i "kammeret" dauer av den jæ.vla eksosen, da blir det ståhei!

Lenke til kommentar

Eneste bilen av klasse som kan ta svinger på en ok måte der borte er Dodge Viper.

icon_lol.gif you wish! den røk rett ut i grøfta! (så når det skjedde).

den lekker i tillegg olje; gøy å ha olje på bremsene, right?

(jeg vet ikke om dette gjelder alle vipere, det tviler jeg litt på).

andre superbiler: den svenske tingesten, bugatti, diablo etc etc etc.

og hvis man ikke har spesielt mye penger; toyota mr2; volvo S60; C70 hvis man skal skryte...

Lenke til kommentar

I usa har de gamle "muskel bilene" kun to ventiler per sylinder, mens i japan har de 4 per sylinder, hvorfor? Fordi de har større slagvolum. På 60, 70 tallet var amerikanerne mye lenger framme en japsene! De lagde biler med mye over 300 hester mens i japan hadde de vel ca 70 hester i gjennomsnitt!

Lenke til kommentar

MEN, Sammelign kvalitets standard og levetid mellom en japansk/europeisk bil med en amerikansk då! (ingen regel uten unntak thoug).

Over til det med kraft og ytelse: Japanarane har rekord i antall hk, og det på en 2,4 liters motor (supra som dei pressa opp i en GOD del hk, husker ikkje kor masse)... Europearane, eller dvs engelskmennene, har McLaren F1, som ruler hastighetstrona med voldsome 391 kmt...

Skal innrømme at amerikanerene er flinke på noken område, men ikkje på langt nær så masse at dei dominera europeara og japanesara...

Btw så er 67' Ford Mustang Shelby GT 500 RÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! :D :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...