Nautique Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Hvilken strømforsyning bør jeg bruke til dette oppsettet, jeg skal kanskje oppgradere til Quad Core og SLI senere. Har sett litt på Thoughpower 750w, men den har ikke modulære kabler.. Kan noen forklare meg hva som er fordelen med modulære kabler? (Veit ikke hva det er serru) Vil helst slippe å bruke mer en 1200kr Mvh Geisner xD Endret 21. mai 2007 av Geisner Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Modulære kablar vil seie at du kan setje i berre dei kablane du treng i maskina di til ei kvar tid. Ergo vert det ein del ryddigare inni kabinettet ditt, i og med at du slepp ein stor kladas med kablar som ligg og sleng til inga nytte. Når det gjeld kva type straumforsyning du treng til det oppsettet der, og kor sterk ho bør vere, så vonar eg nokon andre her kan svare betre på det enn meg. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Modulære kabler er at kablene ikke henger fast i PSU, du kan selv velge hvilke kabler du skal feste på PSU, fordelen er at det blir ryddigere i kabinett. EDIT: litt for sein der jah. Endret 21. mai 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Ok, men i Antec P182 er det vel et hovekort brett som jeg putte alle kablene i, eller? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ja, eg ser at det kabinettet har eit eige rom til straumforsyninga. Det vil seie at mykje av fordelen med modulær straumforsyning forsvinn, sidan kablane då vil befinne seg i eit anna "rom" enn hovudkort, harddiskar og så vidare og såleis ikkje vil forstyrre luftstraumen eller lage rot i "hovuddelen" av kabinettet. Men, viss valet står mellom modulær og ikkje-modulær til same pris eller deromkring, så er eg ikkje i tvil om at eg hadde valt modulær uansett! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 For det første så skal det gå 24timer før man bumper trådstarter ! For det andre ta en titt her å få deg et virus på besøk Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Eg vil tru att du trenger 650-700 W.. Om du vil finne eit meir presist svar så kan du bruke ein kalkulator. Husk att det du får kalkulert ut er ikkje kva PSU bør vere på, men kva systemet yter på max. PSU bør vere ein del større. Endret 22. mai 2007 av Cillin Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Eg vil tru att du trenger 650-700 W.. Om du vil finne eit meir presist svar så kan du bruke ein kalkulator. Husk att det du får kalkulert ut er ikkje kva PSU bør vere på, men kva systemet yter på max. PSU bør vere ein del større. 8674826[/snapback] Feil og feil. Systemet bruker kanskje 70% av resultatet du finner. Det er praktisk talt umulig å få alle komponentene til å trekke 100% samtidig. Husk også at PSUer (de bedre iallfall) er oppgitt etter kontinuerlig effekt, peak er litt høyere. Så PSU trenger ikke å være større. Se denne testen (X-bit labs). Et kraftig oppsett med quad core og SLI drar omtrent 440 W. Lite tips: Glem ikke å se på samlet output for +12V når du vurderer PSU. Det er viktigere enn total effekt (oppgitt Watt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå