purpleman Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Har nu sittet i 4 timer å surfa etter en løsning hvordan jeg henter ut et bilde jeg har lagret i en access database som et OLE objekt for å legge det inn på en webside. Jeg får hentet ut alle tekst og klarer å få det ut på websiden men 'ingress = rs("bilde")' virker ikke på bildet... Hjelp, dette er siste del for å få websiden ferdig... Håper det finnes noen lyse hoder som kan hjelpe meg. Cheers Tore Endret 23. mai 2007 av purpleman Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Punkt 1: ikke lagre bilder i databasen, men heller filnavn. Lenke til kommentar
purpleman Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Punkt 1: ikke lagre bilder i databasen, men heller filnavn. 8668505[/snapback] Jeg er klar over at de tar mye plass, men akkurat nå er det litt problematisk med webserveren å få åpnet for å legge inn filer via webskjema... Derfor trenger jeg litt hjelp med å få hentet fram bildene i databasen... Cheers Tore Lenke til kommentar
backup Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Ole-objektet ditt må du vel skrive til ut-strømmen med binarywrite, og før det må du sette riktig content type for det som f.eks. image/jpg. En liten kodesnutt som eksempel: rs.Open strSQL, adoCon Response.Clear Response.ContentType = "image/jpg" Response.BinaryWrite rs("bilde") Lenke til kommentar
purpleman Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Ole-objektet ditt må du vel skrive til ut-strømmen med binarywrite, og før det må du sette riktig content type for det som f.eks. image/jpg. En liten kodesnutt som eksempel: rs.Open strSQL, adoCon Response.Clear Response.ContentType = "image/jpg" Response.BinaryWrite rs("bilde") 8678020[/snapback] HM... dette var vanskeligere enn jeg hadde trodd, jeg får fram dette med denne koden: "ÿØÿàJFIFHHÿÀ% }!1AQa"q2‘¡#B±ÁRÑð$3br‚ %&'()*456789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyzƒ„…†‡ˆ‰Š’“”•–—˜™š¢£¤¥¦§¨©ª²³´µ¶·¸¹ºÂÃÄÅÆÇÈÉÒÓÔÕÖ×ØÙÚáâãäåæçèéêñòóôõö÷øùú w!1AQaq"2B‘¡±Á #3RðbrÑ $4á%ñ&'()*56789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz‚ƒ„…†‡ˆ‰Š’“”•–—˜™š¢..." eller egentlig mye mye mer av det samme, dere skjønner... Men jeg gir ikke opp. Nå får jeg jo fram bildet som tekst, så da ligger jo kodingen der, men det gjelder bare å finne ut hvordan jeg får den vist riktig fram på siden. I oppdateringsverktøyet "ASP/PHP Web Application Builder" vises bildet helt rett. men jeg klarer ikke finne ut koden i verktøyet... Kan ikke så mye om VB, men lærer litt hver dag! Håper noen kan hjelpe meg ennå videre i samme retning som backup hjalp meg. Cheers Tore Lenke til kommentar
purpleman Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Never Mind the Bollocks. Jeg fant det ut! Tusen takk til Backup som viste meg veien! Jeg visste løsningen var rett rundt hjørnet... Takker & Cheers Tore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå