bigx Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Eg holder på og installerer Windows Vista.. når eg kommer til det steget når eg skal velger hvilken partisjon eg skal installere vista på, så er det ingen partisjoner der. får en melding opp at eg må laste inn ny driver. men hvilken driver mener den?? har prøvd VGA driver og chipset men det funket ikke. noen som har et tips har en bærbar pc Acer Travelmate 2420 + når eg restartet installasjonen og skal prøve på nytt, så kommer bare vista screen fram og der står den stille.. hva er galt? Endret 21. mai 2007 av bigx Lenke til kommentar
War Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvor lenge ventet du? Jeg hadde en vista skjerm oppe i 15 min før den gikk vidre. Finner du harddisken i bios? Lenke til kommentar
bigx Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Hvor lenge ventet du? Jeg hadde en vista skjerm oppe i 15 min før den gikk vidre. Finner du harddisken i bios? 8668977[/snapback] ja finner den i biosen. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Den mener vel sata driver? til harddisken. Lenke til kommentar
bigx Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Den mener vel sata driver? til harddisken. 8669265[/snapback] ja det kan godt vær, men hvor finner jeg den? Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Legg driveren på en USB minnepinne. Da skal vista finne den. Hadde litt problemer med dette. Er ikke med driver i Vista for den SATA silicon image chipen jeg har. La WinXP driveren på en minnepinne og Vista godtok den. Da dukket hardiskene mine opp Lenke til kommentar
bigx Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Legg driveren på en USB minnepinne. Da skal vista finne den. Hadde litt problemer med dette. Er ikke med driver i Vista for den SATA silicon image chipen jeg har. La WinXP driveren på en minnepinne og Vista godtok den. Da dukket hardiskene mine opp 8672856[/snapback] okei. hvor dukket di opp?? + hvor lastet du ned driveren henne?? Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Drivere ligger vanligvis på en av cd'ene som fulgte med maskinen. Jeg brukte en annen maskin til å kopier de til en minnepinne. Vis du ikke har noen cd, kan du prøve å google etter info om maskinen for å finne ut vilken chip SATA kontrolleren er. Finnes vanligvis også drivere for nedlasting hos produsenten av pc'en. Vilken laptop er det du har? Merke og modell så kan jeg prøve å lete litt på nettet. Edit: Ser i første post vilken laptop du har. Den har Intel 910GML Express chipset. Vista skal ha innebygget støtte for dette. Tror du bør sjekke Acer sine hjemmesider. Ser det ligger noe info der om oppgradering til Vista. Endret 23. mai 2007 av TorsteinP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå