Gå til innhold

Noen som vet hvor stor hardisk hovedkortet mitt støtter?


Morgan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er fult mulig at jeg tar feil, men tror ikke det er hovedkortet som begrenser Hardisk. Har du ledig IDE port, så pjott på 200gb hvis du har en. Angående ram så sjekket jeg lit på HK et dit, og det er basert på VIAkt266a. Det betyr at du kan godt kjøpe 2700ram, men du klar ikke utnytte den. Den vil uansett ikke vere raskere enn 2100ram, som er det raskeste kortet dit støtter. Men altså, du kan godt putte i 2700ram, men den vil rette seg etter det tregeste komponente, som er HKet, og den vil ikke kjøre på mer enn 2100fart. Og ettersom 2100 er billigst, kjøper du det.

Lenke til kommentar

Tenkte bare at når jeg først kjøper ram så hadde det vært kjekt å kjøpe så kjapp ram som mulig så slipper jeg å kjøpe ram på nytt hvis jeg kjøper nytt hovedkort om 6-12 mnd.Jeg vet att maskinen ikke blir noe kjappere,tenkte bare jeg skulle slippe å kjøpe ram på nytt etter ett halvt år.

Mvh

Morgan

Lenke til kommentar
Når det gjelder harddisk er det ikke noe spesiell grense for hvor stor Harddisk du kan bruke.

 

 

Joda det er da ikke bare å sette i en disk som ikke bios'en oppdager? Se her så finner du ut vilken han kan bruke med sitt kort: http://www.msi.com.tw/program/support/hdd_...P=Archives&ID=4 Men han manglet noe så kunne ikke finne det han lette etter. Som mitt hovedkort heter MSI 815EP-Pro(MS-6337) Han glemte (MS-????)

Lenke til kommentar
Tenkte bare at når jeg først kjøper ram så hadde det vært kjekt å kjøpe så kjapp ram som mulig så slipper jeg å kjøpe ram på nytt hvis jeg kjøper nytt hovedkort om 6-12 mnd.Jeg vet att maskinen ikke blir noe kjappere,tenkte bare jeg skulle slippe å kjøpe ram på nytt etter ett halvt år.

Mvh

Morgan

 

 

Det kan være en farlig tankte, for man vet ikke hva som kommer. Sansynligvis kommer Barton med 400fsb etter verdt, og da vil 400mhz ram vere det beste(synkronisert). 2700 er som kjent ikke mer en 333mhz. Noen som vet om barton HK støtter dual ram kanaler? I så fall bør du ha 2 identiske rambrikker, og om 6 mnd vil du ikke kjøpe 6 en mnd gammel ram brikke till (hvis du finner den) når det finnes mye bedre på markete til samme pris. Nei, 6mnd er lang tid, og da er dagens teknologi gammal.

Lenke til kommentar

Det spiller forsåvidt ingen rolle hvilken RAM du bruker (PC2100, PC2700 ovs.) Du vil bare ende opp med å kjøre på den hastigheten hovedkortet ditt støtter. Støtter hovedkortet ditt bare PC2100 (266Mhz), og du setter i PC2700 f.eks. (333Mhz) vil hovedkortet ditt kjøre 266Mhz på minnebussen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...