Gå til innhold

Fikse vaklende strømkontakt, må bytte hovedkort?


Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar PC kjøpt på Multicom for snart et par år siden (ECS Green G556 tror jeg den heter).

 

Nå i det siste har dens strømkontakt begynt å fuske en del, dvs den har fått "vakkelkontakt". Dette er en dårlig kombinasjon med et svært dårlig batteri.

 

Lurer på om de vil kunne fikse strømkontakten alene, eller om de må bytte hele hovedkortet.

 

 

(En annen sak er at kabinettet på skjermen rundt punktet hvor skjermen er festet til hovedkabinettet har begynt å sprekke opp litt grunnet lang tids bruk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil anta at strømkontakten er loddet på hovedkortet og skal med enkle grep kunne loddes av og byttes. Om du har litt grunnleggende loddeferdigheter skal du faktisk kunne klare det selv også, elfa kan muligens tenkes å ha en passende kontakt.

 

når det gjelder sprekker i kabinettet, du er langt fra den eneste med en G556 som begynner å merke slitasjen der. Synd med G556, som i utgangspunktet var en godt spesifisert maskin til en hyggelig pris, vurderte faktisk denne selv en gang i tiden, helt til jeg fikk ett uslåelig tilbud på en pent brukt CL-56, som har samme spesifikasjoner men var ca tusenlappen dyrere enn G556 da disse var det heteste på markedet sammen med Aopen 1557 (2004-2005).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...