TCK Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei. Vurderer om jeg skal kjøpe mitt første digitale kompakt kamera. Men siden det er det første jeg skal kjøpe, har jeg ingen aning om hva jeg skal se etter. Men jeg har noen ønsker om hva kamera bør ha: Mulighet for å stille lukketiden manuelt God bildekvalitet Mulighet til å stille fokus manuelt (aner ikke om dette er mulig på kompakt kamera) God autofokus Helst under 3000,- Noen som kan anbefale noen kamera'er til meg? Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) hva skal du bruke det til? Altså, hva skal du ta bilder av? Uansett ville jeg ha satsett på et Canon eller Nikon kamera. Jeg selv har et HP R927 som jeg er veldig fornøyd med, det ligger på rundt 2000,- atm. Du får også storebroren R967 som har 2mpx mer (10,2) til underkant av 2400,- tror jeg. Begge disse kan du hvertfall stille på fokus og lukketider, samt eksponeringer, manuell makro. Veldig brukervennlig kamera, etter min smak da. Endret 21. mai 2007 av Yawa Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Canon sin Powershot A570 IS er også et brukbart alternativ. Tom Lenke til kommentar
TCK Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Har sett litt på Canon Digital PowerShot A710 IS. Hva som er best av det og A570 IS? Syns A570IS var litt bedre utseendemessig. Lenke til kommentar
007_james Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 For å gi råd er det som tidligere nevnt viktig at du sier noe om hva du skal ta bilde av, men det er enda viktigere at du forteller noe om i hvilke situasjoner du vil benytte kameraet. Hvis det skal være et allround kamera som vil bli brukt ved enhver anledning, både utendørs og innendørs, vil jeg anbefale at du ser på Fujifilm FinePix F31fd. Her er en link til en test av det: http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf31fd/ Nesten alle kamera gir deg gode bilder ved høylys dag, men ønsker du å ta bilder ved svakere belysning, som f.eks. ved festlige lag innendørs, så er det ingen i denne klassen som kan matche Fujifilm FinePix F31fd eller evt. forløperen Fujifilm FinePix F30. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Kameraet kommer egentlig til å bli brukt all-around. Men liker å ha muligheten til autofokus fordi det er en gøy ting å leke seg med. Edit: Endte opp med å kjøpe ett Fujifilm FinePix F31fd. Kommer vel ikke til å bruke kameraet så mye at jeg får bruk for manuelle innstillinger. Dessuten er jo F31fd genialt! Endret 22. mai 2007 av TCK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå