Discipline Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det jeg ikke forstår er hvorfor i all verden folk fremdeles tror at muskler utelukker kondis og vice versa Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Han der løfter vekter... han holder ikke på med kardio-trening... Du kan kanskje fortelle meg den fysiologiske forskjellen mellom "springe"-utholdenhet og høyrepssett med vekter? Hint: Går mye på det samme... Å si at Tom Platz sin ekstreme utholdenhet (23 reps knebøy på 230 kg) ikke overfører til "hverdagslig" utholdenhet (springe mellom a og b for å løfte x personer) er rett og slett feil. edit: Tok en titt på den crossfit-økta der. 25 reps på 60 kg markløft? Er det liksom oppskriften på å bygge seg STERK og UTHOLDEN (ved å tulle på vekter som folk med lite grann markløfterfaring ikke engang varmer opp på!)? Du tror unektelig det gir bedre resultater enn å kjøre 2-3 sett med femmere på skikkelige vekter i tillegg til en økt med styrkeintervaller? Endret 16. mars 2009 av Ingar Lenke til kommentar
Damian Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Han der løfter vekter... han holder ikke på med kardio-trening... Du kan kanskje fortelle meg den fysiologiske forskjellen mellom "springe"-utholdenhet og høyrepssett med vekter? Hint: Går mye på det samme... Å si at Tom Platz sin ekstreme utholdenhet (23 reps knebøy på 230 kg) ikke overfører til "hverdagslig" utholdenhet (springe mellom a og b for å løfte x personer) er rett og slett feil. edit: Tok en titt på den crossfit-økta der. 25 reps på 60 kg markløft? Er det liksom oppskriften på å bygge seg STERK og UTHOLDEN (ved å tulle på vekter som folk med lite grann markløfterfaring ikke engang varmer opp på!)? Du tror unektelig det gir bedre resultater enn å kjøre 2-3 sett med femmere på skikkelige vekter i tillegg til en økt med styrkeintervaller? Det er helt umulig for meg å skal begynne å forklare i biologi, for det kan jeg ingeting om rett og slett. Men det jeg vet er min personlige erfaring om at jeg holdt lenge på med vanlig styrketrening på helsestudio, med vekter etc(fulgte til og med et program, satt opp til meg). Jeg trodde jeg var i go form, men så gikk jeg til min første crossfit trening, med instruktør. Jeg spydde som ei fontene 3 ganger den første uka, etter det var jeg <hooked>. Selvfølgelig viser han ekstrem utholdenhet med de 23 knebøyene, men det blir jo på en annen måte. Sean Sherk Caveman training<-- Viser ordentlig utholdenhet. Her vil ikke Tom Platz klare seg mer enn 5 min i samme tempo før han knekker sammen. som nettsiden sier: CrossFit is the principal strength and conditioning program for many police academies and tactical operations teams, military special operations units, champion martial artists, and hundreds of other elite and professional athletes worldwide. Altså, det brukes f.eks av Navy Seals og mange av de øverste UFC utdøverne så det er egentlig helt latterlig at jeg sitter her å forsvarer det, så takk for meg. god natt. Lenke til kommentar
Radioactive-man Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Til de som vil trene Crossfit så er det to sentere i Oslo og ett i Bodø som tilbyr trening med sertifiserte trenere. Jeg trener selv på Black box Gym på Furuset i Oslo og er veldig fornøyd med framgangen jeg har fått både cardio og styrkemeswsig. Er definitivt å anbefale hvis du ønsker å bli allround trent. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Tenkte å komme med et inspill her som halvfeit, dvask, nerd som prøver å komme i bedre form. Jeg har begynt med X-fit timer på 3T i Trondheim og trener det 2-3 ganger i uka. Dette er en gruppetime og er "noe" (les: vesentlig) mildere[1] enn alt som er nevnt over, men er også mer myntet på slike som meg som trenger mer organisert form for trening. I tillegg så varer økta i 30 minutter hvor dragene er på 5 minutter hver med 2 minutter aktiv pause imellom. Noe som passer ypperlig for meg da jeg i utgangspunktet hater å trene, og benytter mesteparten av tiden til å se på klokka. Med mitt mål, bedre form, er denne timen ypperlig for meg. Jeg har ikke noe behov for å se ut som en belgisk blå, eller å løpe 5k på under en dagsnyttsending. Kun å komme i bedre form. (Jeg regner med de kaller timen X-fit fordi CrossFit er noe merkevaredritt på samme måte som Zumba etc) [1] Det er fortsatt en knallhard time, men vi tar ikke pushups i håndstående -C- Endret 30. januar 2013 av ChristianW Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Siste innlegg fra slutten av 2009, jaja Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hmm... haha... Det så jeg faktisk ikke... My bad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå