drugis Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) hey! besilte eit par solbriller fra nettsiden www.solbriller24.com etter en dag så får jeg denne eposten : Hei! Din ordre er nå pakket og klar til utsending. For at du skal få varene så raskt som mulig ber vi deg betale via nettbank. Beløpet betales til konto nr: 1590 16 10808. Beløp å betale (inkl. porto): 178 kr Merk betalingen med ditt ordre nr: 429 Varene sendes ut til deg så fort betalingen er registrert. Ha en fortsatt fin dag! Mvh, *fjernet* kundeservice Din ordre har fått følgende status. Ny status: Ordre behandles Vennligst svar på denne epost hvis du har spørsmål. lurer på om dette kan være svindel for jeg har aldri opplevd noe lignende? Endret 29. mai 2007 av Ueland Lenke til kommentar
Fyll0 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Er det ikke slikt at når du skal betale, så kommer eigeren av kontoen opp på nettbanken?. du kan jo se om det kommer opp, og eventuelt skjekke det opp mot brønøysundreggisteret før du betaler noe. og hvis du betaler, er det smart å ta vare på både mail og kvitering, så du eventuelr kan andmelde det hvis du ikke får brillene dine:D Lenke til kommentar
LNaitsirhC Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Sikker på at det ikke var www.solbriller24.no? Førsteinntrykket av siden virker ikke som en typisk svindelside. Når det gjelder det med at du skal betale med nettbank på forskudd, står det klart og tydelig på siden under "Kjøpsbetingelser". Lenke til kommentar
drugis Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Sikker på at det ikke var www.solbriller24.no?Førsteinntrykket av siden virker ikke som en typisk svindelside. Når det gjelder det med at du skal betale med nettbank på forskudd, står det klart og tydelig på siden under "Kjøpsbetingelser". 8667612[/snapback] ja jeg mente .no . ser det står nå under kjøptsbetingelser. ble litt skeptisk når jeg får mail mo at jeg må sette inn penger på en konto. mener jeg krysset av for postoppkrav jeg. jaja, takk for svar da Lenke til kommentar
gorber Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Du får sende mail og be om at de sender som oppkrav, men er det svindel er du ikke tryggere ved hjelp av den metoden. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) jeg kjøpte solbriller derfra. funket fint som faen. var godt pakket inn i eske så de ikke skulle bli ødelagt under frakt også. ble kjempefornøyd. betalte via nettbank Endret 21. mai 2007 av cozmos Lenke til kommentar
gorber Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Hmm.. Måtte sjekke litt rundt disse. Solbriller.no oppgir en adresse i Kristiansand. Organisasjonsnummeret tilhører et enkelmannsforetak som heter "*fjernet* Productions" og er registert på en adresse i Akershus. Eneste nummer som er registert på firmaet er mobilnumre, som ikke behøver bety noe. Nummer er registrert på *fjernet*, med adresse i Kristiansand. Jeg tror ikke det er et svindelforetak, men jeg har bekymringer rundt selskapsformen. Oppretter man enkeltpersonsforetak betyr det som regel at man ikke har likviditet nok til å starte et AS, og man kan derfor støte på problemer om noe skulle gå galt. Det er også en høyere "dødsrate" blant enk og ans enn det er hos AS. Andre ting som bekymrer meg er om noen av produktene fra solbriller24.no bryter med copyright eller varemerkebestemmelser. På andre siden, det kan også være en driftig gründer med kremmer i magen. Endret 29. mai 2007 av Ueland Lenke til kommentar
Fyll0 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Kan være han inporterer de da. men du kan jo google ha. mye god info som står på google. der finner du kanskje noe inntresant.. men som sagt, du lkan jo bare prøve, og så andmelde hvis ikke du fåer de, eventuelt få med deg flere, og gå til media!.. Media er en fin bil. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Syns det virker helt seriøst jeg men. Er da slik mange steder at man må betale på forhånd. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Navn er fjernet fra tråden da det er irrelevant i forhold til selve spørsmålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå