Gå til innhold

Musikk: Death Metal: Antares - I Am The Hateful One


Anbefalte innlegg

Jaja da er det på tide å legge ut en ny sang her på dette forumet for å få den nødvendige kritikken :)

 

Bandet heter Antares og består av fem personer, inkludert meg selv på rytmegitar. Vi er ganske så fornøyde med denne sangen og liker den godt, men man kan jo som alle vet bli veldig blind på noe man selv har laget/spilt mye.

 

Det er blitt brukt Cubase til innspillingen, sammen med en Boss GT-8 for gitareffekter. Trommene er laget med Drumkit From Hell da vi ikke har bra nok utstyr for innspilling av trommer (er trommisen som har programmert trommene).

 

Sangen er en semirask metal sang med growling og heter I Am The Hateful One. Vi plasserer oss selv i kategorien Death Metal, men det stemmer vel kanskje ikke helt. Uansett er et par småfeil i sangen som vi er klar over, men all kritikk er velkommen.

 

Vi er ganske fornøyde med lyden og synes det høres bra ut, men vi vil også ha noen tips på hva som kan gjøres bedre på dette området.

 

Så... kritiser i vei. All konstruktiv kritikk er velkommen, negativ så vel som positiv.

 

Sangen finner man her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Var veldig fett dette! Likte spesielt staccatopartiet på begynnelsen og det rolige greia inni der. Masse fete drumfills som så klart hadde vært mye kulere om jeg ikke hadde visst at det var drumkit.

 

Masse fete riff. Bra miksa etter mine ører. Ganske fresh vokal og!

 

Veldig bra arbeid må jeg si :) Keep up!

 

Nå har jeg bare lytta gjennom en gang, så det kan så klart være det var ting jeg ikke fikk med meg, men førsteinntrykket var veldig bra! :thumbup:

Endret av Slettet-U4NJ3Omm
Lenke til kommentar

Hei, herr trommis her. Trommene er innspilt på mitt digitale trommesett og lettere redigert vha dfh (slik at jeg faktisk kan ha mer enn bare den ene crashen, hehe). Å programmere trommer er noe dritt, heldigvis kan det unngås til stor grad ved å ha midi-out på trommene. Hej hej.

Lenke til kommentar
Jeg synes at det instrumentale var bra, men passer det virkelig med en type "growling" til dette? Jeg hadde syntes det vært bedre med en som kan synge

8679587[/snapback]

 

Vel, det er denne stilen vi har gått for, men har du noen eksempler på band som synger på den måten du har sett for deg? Så vidt jeg vet så kan vokalisten synge rent også :)

Lenke til kommentar

Det var MEGET kul riffing, minner litt om Opeth. Vokalen var litt tynn, og litt for black-ish for denne stilen. Han burde få mer dybde og få en litt tykkere sound i vokalen, og den burde ssuten vært skrudd. Trommen hørtes litt digitale og "flate" ut ja...spill dem inn på et skikkelig trommesett nestegang... sånn som de er nå så blir det for digitale og uorgansike i forhold til resten. Men selve trommelomingen(rytmene osv) var meget fett. Bassen var også kul. Si meg, er dere fan av old-school Opeth?

 

Gleder meg til å høre nye sanger fra dere. :)

 

Jeg synes at det instrumentale var bra, men passer det virkelig med en type "growling" til dette? Jeg hadde syntes det vært bedre med en som kan synge

8679587[/snapback]

Tja... sang på noen partier hadde kanskje funket, men growl er bra til dette. Men i steden for å den vokal-stilen dere har nå(som forøvrig kunne vært bedre gjennomført) ville jeg prøvd meg med litt mer doom-death vokal ala growlen til Åkerfeldt i Opeth eller den stilen Theatre of Tragedy kjørte på growlene sine i sin tidliger karriære. Det tror jeg hadde passet denne musikken bra. Mao. dyp growl, men gjerne varier litt.

Lenke til kommentar

Joda de fleste i bandet er nok fan av de eldre Opeth albumene :)

 

Han som lager musikken (leadguitaristen) er også fan av Behemoth, Nile, Hypocrisy og band i den gaten, så det smitter nok litt over hehe

 

Vokalisten jobber også med growlingen og vi har sett stor fremgang bare siden den første sangen vi spilte inn (som ligger på side 2 på musikkritikk, postet av meg, men med et annet bandnavn). Så jeg har troen på at med mer øving så vil growlingen hans bli gode greier.

 

Vi har nettopp vært uten øvingslokale en stund nå, så vi gleder oss stort til å få øve igjen. I tillegg har vi tenk å tusle oss i et studio til høsten eller noe slikt og få spilt inn en demo.

Lenke til kommentar

Fett. Jeg synes ikke det er knallbra per i dag, men jeg synes musikken deres har utrolig mye potensiale... og blir ikke overasket om dere blir nevnt i samme åndedrag som Opeth om 10 år.

 

Stå på! (og send meg en demo når dere har fått spilt inn den...)

Lenke til kommentar

Dette var jo nesten for meget av god kritikk, men takk takk. Vi har allerede 7 sanger klare som vi skal spille inn med Antares som navn. Og den musikken som ikke passer med stilen i Antares har vi (eller han som har laget musikken :p) tatt üt i 2 andre prosjekter. Så materiale er det masse av i hvert fall.

Lenke til kommentar

Hmm, om det jeg nå kommer til å si er god kritikk eller ei får dere selv avgjøre, men here goes.

 

Til DM så synes jeg sangen er litt flat på de fleste områder.

 

Det jeg synes dere skulle gjort for å få litt mer DM stil på sangen.

 

- Forrandre lyden litt på guitaren under refreng samt øke volumet litt.

 

- Growling gjennom hele sangen får tankene til å vandre mot black metal så å forrandre vokalen litt under forskjellige partier hadde ikke vært dumt. Eventuelt en vokal til for å synge mot vokalisten hvis den nåværende ikke har andre lyder å by på.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

P-in-P kunne ikke vært mer uenig ang. DM-greiene. Er helt enig i at de ligger milevis fra Nile og Behemoth hva DM-stil angår... men hva er poenget med det? Synes den organsike, samtidig ekstreme Opeth-aktige doomdeath-riffingen er knall jeg. Forøvrig så tror jeg ikke typisk amerikansk death vokal ala. Nile ikke er det beste på denne..

 

(Sorry for å snakkei mot deg P-in-P men jeg bare sås terkt uenig i det du beskriver..)

 

Uansett.. viktig at bandet tenker ut slikt selv.

 

Og kom på ennda en ting: den riffingen på slutten med "tomrom", ble kanskje litt for "mekanisk"? Riffingen ellers er veldig stemmningsfull, men den blir litt "opphakket" og ødelagt her, hva med å ha noe i "tomrommet", noen rolige gitarer, svak svak synth/symfoni.... noe. (Bare et forslag)

Lenke til kommentar

Det hadde da ikke blitt morsomt å sitte på et forum om alle var enig TLZ :thumbup:

 

Men får legge til at jeg hører mest på melodiøs dødsmetall og ga vel råd til hvordan jeg synes de skulle gjort det for at det skulle falle i smak hos meg og kanskje ikke fult så mye hvordan de skulle lage bedre generel dødsmetall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...