SciBirg Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Har arvet min fars gamle Compaq Presario MMX (er ikke det PII?) Nå er jo Compaq svært sær, var blant annet nødt til å bruke en reload CD for å reformatere all skiten av den. Spørsmålet mitt er: med alle de integrerte komponentene (lyd, skjermkort etc) og alle særegenhetene til Compaq, er det mulig å innstallere Linux på den uten for mange problemer? Er nokså newbie men med litt hjelp klarer jeg en del. Har forstått utifra forumet at Slackware er bra på gamle maskiner. Gjelder det også hvis jeg vil ha GUI? Liker veldig godt Gnome men kan kanskje prøve icewm hvis jeg må. Har også sett litt på Suse siden det skal være nokså enkelt å innstallere. Har prøvd å innstallere Mandrake 8.2 men det gikk SVÆRT dårlig. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 MMX er ikke pentium 2 . Står for MultiMedia eXtension tror jeg.. er ikke sikker. Har hatt linux på en bærbar Compaq Armada, så det bør gå greit det. Du kan installere slackware med gnome Lenke til kommentar
SciBirg Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Slackware skal bli! Vet hva MMX står for men jeg mente heller at siden pc'en er MMX er den sikkert Pentium II da jeg mener MMX ble brukt sammen med PII prosessorer. Eller husker jeg feil? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 P1 hadde også MMX. det var tider det.... P1 166MMX... Lenke til kommentar
SciBirg Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Eeks!! Kikket litt på Slackware...så nokså skummelt ut. Er det ingen automatikk i installasjonen slik jeg er vant med i Mandrake? Partisjonere harddisken med home og usr partisjoner.....hmmm.... Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Heh. Neida, gode gamle Pentium (Classic) kom originalt uten MMX, men Intel begynte etterpå å produsere Pentium MMX, som var en annen utgave, men fremdeles Pentium. Pentium II kom etterpå, den også med MMX. Lenke til kommentar
SciBirg Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Søren.... da kan det jo godt tenkes at jeg kun har Pentium....grrr... Ja, ja, gratis var den jo! Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 er nok en vanlig pentium mmx du har. Jeg brukte Rh 8.0 på min compaq bærbare. Funket helt fint det. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Har ikke veldig erfaring med compaq, men den jeg har er at, bortestt fra at det er noe dritt, så bruker de noen kjente merker under sitt navn. Problemet er bare å finne ut hvilket merke det er. Og der kan ett program som Aida32 kansje hjelpe deg. Det jeg ville sett etter er blandt annet skjermkort, lydkort og chippset. Så kan du jo prøve å finne drivere på forhånd. Nå vet ikke jeg hvor erfaren du er med linux, men noen ville hatt probemer med å finne hardwaren i linux (meg for eks.). Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 jeg har en maskin, med MMX prosessor, 200 MHZ, 8 GB, og 96 mb ram, den kjører fint, både Red Hat 8.0 med GNOME, og windows. det går litt treigt inni mellom men det går ganske bra. det er den maskina jeg tester ting på. det er ganske gøy, men jeg synes den er litt dårlig, skal bygge ny til våren. Lenke til kommentar
SciBirg Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Ok, AIDA er lastet ned. Prøver det i kveld. Tror jeg satser på en nedstrippet versjon av Mandrake i første omgang, kun fordi jeg har Mandrake 9 fra før av. Har ikke internett hjemme for tida og det blir for dumt å få pappa til å laste det ned... Dette blir vel spennende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå