Gå til innhold

Nokia -> Sony Ericsson...MMS


ZprMario

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen av dere vet om det blir problemer ved å sende MMS mellom Nokia og Sony Ericsson mobiler? Har hørt snakk om dette før, at meldingene ikke vises eller bare deler av de. Skulle gjerne likt å vite dette, ettersom kameraten min har Nokia 7650 og jeg vurderer T68i...

 

Men om dette ikke går, så er 7210 en mulighet... Er selvsagt ikke allverden om ikke det går, men skulle likt å hatt det i orden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette er et problem. Det finnes ingen Nokia med ekte MMS enda. Nokia har bare en funksjon der du kan sende kun ett bilde sammen med tekst. Dette gjelder både 7650, 7210, 6610 og 6100.

3650 blir Nokis første mobil med støtte for MMS-standarden.

 

SonyE T68i og Siemens S55 har MMS med 40 slides (sider), der hver side kan inneholde et bilde, lyd og tekst.

 

Å sende fra 7210 til 7650 går selvsagt greit, men da har man altså store begrensninger...

Lenke til kommentar

Vær så snill å kjøpe T68i

Ericsson følger her MMS standarden, og NOKIA prøver å innføre sin egen standard, slik at alt skal bli et Nokiamonopol.

 

Kan si så meget at jeg selger mobiltelefoner til daglig, har selv T68.

Jeg har aldri fått reklamasjon på en T68i telefon, det eneste var en lader, en gang som ikke virket etter en stund.

Om 7210 vil jeg ikke si mer enn at etterhvert som serviceskjema-bunken økte, kuttet vi ut denne telefonen i butikken.

Kan også nevne at 2 blandt de største mobilkjedene i England har kuttet ut 7210 pga alle feilene på den.

 

Bli med å hjelp Ericsson. Det er for gale at noen som lager så gode og solide telefoner ikke har bedre markedsandel når Nokia har en sinnsyk feilprosent på sine telefoner.

Jeg har hatt kunder som kommer inn, klager over den elendige 8210''en de har hatt full av feil og problemer. De skal kjøpe ny telefon. De vil ha 8310, og jeg anbefaler dem noe annet enn 8310, (6510 f.eks som viser seg å være noe av Nokia sitt bedre). Men neida, de skal ha 8310, for det har venninen. Jeg forteller om feil som stadig vekk kommer på 8310, det vil de ikke høre på. Likevel kommer de dinglende inn igjen innen 2 måneder. Da er det på verksted for softwareoppdatering osv...

 

ERICSSON

Lenke til kommentar

Skal ta en kikk på S55 også, men den fikk ganske dårlig kritikk, hvertfall fra det ene stedet der jeg fant en test:

 

http://www.infosync.no/news/2002/n/2814.html

 

Er fortsatt litt usikker på hva jeg bør gå for... må nesten bare finne meg i at alle ønskene mine ikke vil bli oppfyllt.

 

Vurderer såvidt 6610 også... men har hørt at den ikke skal være annet enn 7210 med annet utseende. Så hvis alle feilene følger med... :x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...