Teac Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Idag var jeg ute og kjøpte meg en bærbar pc av typen tx1128 og et problem dukket opp. Jeg startet maskinen opp og kom frem tild der HP skal innstalere sine vanlige programmer sånn første gang. Det kunne ta opp til en time, derfor lukket jeg igjen lokket og da jeg åpnet det igjen hadde maskinen restartet seg og feilmeldingen i vista kom opp "Datamaskinen startet uventet på nytt, eller det oppstod en feil. Windows innstalasjon kan ikke fortsette. For å innstalere windows må du klikke OK for å starte maskinen på nytt" Deretter kommer denne meldingen om og om igjen.. Hjelp! Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Idag var jeg ute og kjøpte meg en bærbar pc av typen tx1128 og et problem dukket opp. Jeg startet maskinen opp og kom frem tild der HP skal innstalere sine vanlige programmer sånn første gang. Det kunne ta opp til en time, derfor lukket jeg igjen lokket og da jeg åpnet det igjen hadde maskinen restartet seg og feilmeldingen i vista kom opp "Datamaskinen startet uventet på nytt, eller det oppstod en feil. Windows innstalasjon kan ikke fortsette. For å innstalere windows må du klikke OK for å starte maskinen på nytt" Deretter kommer denne meldingen om og om igjen.. Hjelp! 8665834[/snapback] Det kan virke ut som en softvarefeil eller mulig feil med harddisken? Det er litt vanskelig å vite men. Du fikk vel ikke brent ut noen recovery-cd/dvd heller da? Da er faktisk kanskje den enenste muligheten å få bestillt platene fra hp, eller å sende maskinen innn. HP har heldigvis ikke den dårligste supporten Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 recovery cdeb må brennes ut inni selve windows. Kan ikke lastes ned. Men jeg innstalerte en ny versjon av vista med den ene vista platen jeg hadde liggende, det kan vell fungere fint. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Men du kan jo kontakte HP, så vil de mulig sende deg dvd-platene. Jeg regnet med at du fikk litt problemer med drivere om du installerte kun med en operativsystem-cd men. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Endte opp med at jeg måtte bestille en recovery cd til 304 kroner. Litt latterlig, men men. Fikk instalert Vista fra egen disk iallefall, så det får fungere i mellom tiden.. Lenke til kommentar
Kim1231451 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Lol måtte du betale for recovery cd? fikk gratis jeg Lenke til kommentar
Teac Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Første gang jeg skruer på maskinen så vil den ikke fungere. Dvs at en feil kommer opp etter at jeg skal innstalere HP programmene for første gang og så må jeg betale for en recovery cd.. Latterlig. Har innstalert Vista på den fra en cd jeg hadde liggende så heldigvis er den ikke ubrukelig.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Første gang jeg skruer på maskinen så vil den ikke fungere. Dvs at en feil kommer opp etter at jeg skal innstalere HP programmene for første gang og så må jeg betale for en recovery cd.. Latterlig. Har innstalert Vista på den fra en cd jeg hadde liggende så heldigvis er den ikke ubrukelig.. 8682730[/snapback] Hvilket nummer ringte du til for å ordne recoverysett? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Første gang jeg skruer på maskinen så vil den ikke fungere. Dvs at en feil kommer opp etter at jeg skal innstalere HP programmene for første gang og så må jeg betale for en recovery cd.. Latterlig. Har innstalert Vista på den fra en cd jeg hadde liggende så heldigvis er den ikke ubrukelig.. 8682730[/snapback] Hvilket nummer ringte du til for å ordne recoverysett? 8683565[/snapback] Tror det var vanlig support nummer, men de kunne ikke fikse det så jeg fikk et annet nummer hvor jeg skulle ringe som sikkert var en skandinavisk support. Der fikk jeg en internett adresse hvor jeg skulle fylle inn noen felter og så var cden bestillt. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Idag var jeg ute og kjøpte meg en bærbar pc av typen tx1128 og et problem dukket opp. Jeg startet maskinen opp og kom frem tild der HP skal innstalere sine vanlige programmer sånn første gang. Det kunne ta opp til en time, derfor lukket jeg igjen lokket og da jeg åpnet det igjen hadde maskinen restartet seg og feilmeldingen i vista kom opp "Datamaskinen startet uventet på nytt, eller det oppstod en feil. Windows innstalasjon kan ikke fortsette. For å innstalere windows må du klikke OK for å starte maskinen på nytt" Deretter kommer denne meldingen om og om igjen.. Hjelp! 8665834[/snapback] Når du lukket igjen lokket så gikk maskinen i hvilemodus og installasjonen ble derfor ikke fullført. Dette gjør det vel til din egen skyld, siden du avbrøt en installasjon som ikke var ferdig. Lenke til kommentar
TheKnight Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hvorfor bestilte du recovery når du allerede hadde en Vista-cd? Key-en står jo sansyneligvis under pc-en. Å betale 300 kr for noen drivere er ganske ekstremt, siden disse er fritt nedlastbare på verdensveven. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Hvorfor bestilte du recovery når du allerede hadde en Vista-cd? Key-en står jo sansyneligvis under pc-en. Å betale 300 kr for noen drivere er ganske ekstremt, siden disse er fritt nedlastbare på verdensveven. 8685039[/snapback] Stemmer, vista fynker fint på maskinen. Jeg bestillte ikke cden, jeg får broren min til å brenne ut en recovery cd på en helt lik maskin sånn jeg slipper og betale for det. Når jeg får cden kommer jeg til og ta en recovery, litt greit og få med alle drivere osv. Men utrolig kjipt at jeg må ta recovery før jeg engang har startet maskinen skikkelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå