Hr. H Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei, Jeg har nettopp kjøpt meg nytt skjermkort og ny strømforsyning. Ikke noe kraftige saker, men det skulle vert nok til å takle spillene jeg ville spille; Battlefield 2/2142 og Den Lengste Reisen: Drømmefall. Sistnevnte går som en drøm, men når jeg fyrer opp Battlefield tar det ikke lang tid før det begynner å "lagge". Jeg har lagt merke til at når maskinen min jobber med en tung prosess begynner det å gnåle rimeli hørbart i maskinen. Det merkes best når jeg scanner etter adaware og virus, men samme lyden kommer også når jeg spiller battlefield. Jeg har prøvd å hørt etter, og trodde først at det kom fra en av harddiskene, men nå tror jeg det komer fra prosessoren. Min egen teori er at siden det skjer så mye mer(folk som sprenges på andre siden av mappet og sådan) i Battlefield enn i Dreamfall tenkte jeg kanskje dét var grunnen. At prosessoren ikke takler det helt. Men, jeg er som egentlig ikke sikker på noe som helst og håpet noen kunne hjelpe. kanskje noen med samme problem? Spesifikasjoner: Hovedkort: MSI 865G Neo2 Skjermkort: Geforce 6800 GT Prosessor: Pentium 4, 3 Ghz Ram:1,5 Gb random.. Harddisker: Samsung SP1604N, 160GB og WDC WD200BB-60CJA0, 20 GB. På forhånd takk Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Dette oppsettet skal fungere ypperlig til BF2 ihvertfall. Hva er temperaturen på CPU når du spiller? Lenke til kommentar
Hr. H Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Ja, jeg tenkte det samme. Ble rimeli skuffa da det ikke gikk som forventet. Glemte forresten å nevne at det er 3 år gammelt utstyr det er snakk om. Kanskje bare blitt for gammelt rett og slett? Jeg har ingen programmer til å måle cpu temperatur. Noen å anbefale? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Everest funker til måling av temp. Bare google så finner du det Lenke til kommentar
Hr. H Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Hmm.. Core Temp fikk jeg ikke lov til å bruke. Laster ned everest istedet. Mens den holder på; hva er en ideell temperatur da? Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) På en uklokket pentium er vell rundt 45 grader normalt under load, dersom du har luftkjøling da. Endret 21. mai 2007 av alex503 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Det er vel helst en av spolene nær prosesoren som lager lyd. Dersom en en flere av viklingene løsner fra lakken, kan de vibrere og lage lyd. Når cpu'en blir tungt belastet, øker lyden i styrke. Tror neppe det er noe fare, og det er sikkert trygt å bruke maskinen videre. Endret 21. mai 2007 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Hr. H Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 spole? Har nok litt varm prosessor ser jeg. måleren viser ihvertfall 68 grader:s Men kan dette ha noe å gjøre me spillingen min? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Er 68 grader under load? Vis det er idle så var det litt masse. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ja, mest sannsynlig. 68 grader er veldig mye for en intel prossesor. En spole er en mettallisk dings med en kobber tråd surret rundt mange mange ganger. Jeg går utfra at du har bygd pcen din selv? Isåfall vil jeg anbefale å renske kjøleribba for støv og sjekke om den sitter ordentlig fast. Lenke til kommentar
Hr. H Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Om under load betyr når jeg spiller må jeg svare at det eneste jeg har oppe er nettbowser.. Lenke til kommentar
Hr. H Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Okei, det skal jeg gjøre. Så dere mener altså at prosessoren skal klare jobben fint til tross for at den faktisk er 3 år gammel? Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Den skal klare jobben bra ja, selv har jeg en 2.4ghz prossesor som klarer det. Men du bør passe deg å ikke starte noe som bruker mye cpu kraft nå, dersom du har 68grader uten å drive me noe særlig. Mest sannsynlig sitter CPU kjøleren løst. Dette bør du sjekke veldig fort. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Prossesoren har ingen problemer med å drive spillet, er vel heller at den blir for varm. Sjekk etter støv i kjøleribber og vifter, og pass på at CPU kjøleren er festet skikkelig. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Selve prosessoren kan nok ikke lage lyd på grunn av varme. Men dersom den blir for varm, begynner den å klokke ned. Da kan du nok oppleve at ting hakker og går tregt. Vet ikke ved hvilken temperatur din cpu skal starte å klokke ned, men regner med at det kanskje er 70 grader eller noe sånt. Lenke til kommentar
Hr. H Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Okei. Tusen takk for alle råd og tips Nå skal jeg mekke pc! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå