Exilim Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Shiiiit! Nå har jeg bestilt 2x15" GX-MKII elementer fra Ljudia for ca. 1 uke siden, og forventer å ha dem i mine hender iløpet av denne uka. Men når jeg bestilte elementene var dette fordi jeg vil ha sub(evnt. høytalere) for en billig penge, det var værtfall det planen var. Etter en god del lesing og sjekking av pris++, har jeg kommet fram til at en subforsterker(er det navnet? - det som gjør suben aktiv affal!), koster jo flerfoldige tusen, og jeg har som sagt ikke økonomi at all;p Er subforsterkeren et ultimat must, eller kan jeg drive elementene uten om jeg bruker dem som vanlige høytalere? :s Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Du kan drive dem utenom, men da må du vel ha en kraftigere forsterker ? Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Du kan koble til en forsterker ja, men 2x15 er ekstremt stort (for stort for sub syns jeg) og du vil da trenge en kraftik forsterker, som igjen vil koste. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Enig i deg, Sjokoladekake. Jeg sitter med en 15" Jamo D7 sub ute hos mine foreldre, som yter 700w. For min del er dette VELDIG bra til film, og fint til musikk. Og når du har bestilt deg 2 stk, tviler jeg ganske sterkt på at det faktisk vil funke noe særlig bra. Hvis du skal ha 2 stk i en kasse, regner jeg med du er nødt til å ha ganske så stort volum på kassen. Lenke til kommentar
Exilim Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Oi faen!:s Da går jeg til innkjøp av en stor forsterker, for denne kan jeg jo bruke til forskjellige høytalere framover i tid! Noen som tror det er best å lage 2 kasser med 1 element i hver? Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hvorfor skal du ha 2stk 15" ? Det er jo latterlig i mine øyne. Det kommer til å være ekstremt med bass, så lenge det klarer å bli drevet. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Var jeg deg ville jeg lagd 2 kasser faktisk.. om du har plass så plasserer du en på hver side av rommet. Da får du mer kontrollert bass Lenke til kommentar
bruno Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Fjern magneten fra den ene høyttaleren og lim den pol mot pol på magneten på den andre høytteren med Araldit, lag ei kasse til denne og kast høyttaleren uten magnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå