Gå til innhold

- Mp3 på sykkel er livsfarlig

Anbefalte innlegg

Nå må vi nordmenn gi oss med denne sytingen om alt som kan være farlig. Er drittlei av å høre om ditt og datt, og slik må man ikke gjøre og bla bla bla. Hva skjer til slutt? Vi er en nasjon av pyser som ikke kan gjøre den minste ting som innebærer risiko. Ungene våre vokser opp med EU-godkjente klatrestativer og leketøy. Når jeg var liten datt vi ned fra trær vi klatret i og slo hull i hodet. Det var helt normalt. Skjer dette i dag blir det jo ramaskrik. :cry: La folk få gjøre som de vil. Vil de sykle med musikk er det ingen andre som har noe med det å gjøre. Skal ikke voksne folk få ta det minste ansvar selv for hva vi gjør? Skal staten regulere hver minste ting slik at vi ikke klarer å fungere uten det ene påbudet etter det andre forbudet? Sinnsykt sier jeg. Vi er ansvarlige selv for vår egen sikkerhet og dette har ikke staten noe med.

Jeg kjører bil og ruller røyk samtidig, og JA jeg hører på musikk. Ta ansvar for deres egne handlinger, slutt å bry dere om hva andre gjør og la alle bestemme for seg selv.

Slike diskusjoner er det tåpeligste jeg vet. Det er farlig å leve - ingen har overlevd enda...... Døden er uungåelig. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må vi nordmenn gi oss med denne sytingen om alt som kan være farlig. Er drittlei av å høre om ditt og datt, og slik må man ikke gjøre og bla bla bla. Hva skjer til slutt? Vi er en nasjon av pyser som ikke kan gjøre den minste ting som innebærer risiko. Ungene våre vokser opp med EU-godkjente klatrestativer og leketøy. Når jeg var liten datt vi ned fra trær vi klatret i og slo hull i hodet. Det var helt normalt. Skjer dette i dag blir det jo ramaskrik.  :cry:  La folk få gjøre som de vil.

8678890[/snapback]

Hyll hyll! Kunne ikke vært mer enig!

Lenke til kommentar
Nå må vi nordmenn gi oss med denne sytingen om alt som kan være farlig. Er drittlei av å høre om ditt og datt, og slik må man ikke gjøre og bla bla bla. Hva skjer til slutt? Vi er en nasjon av pyser som ikke kan gjøre den minste ting som innebærer risiko. Ungene våre vokser opp med EU-godkjente klatrestativer og leketøy. Når jeg var liten datt vi ned fra trær vi klatret i og slo hull i hodet. Det var helt normalt. Skjer dette i dag blir det jo ramaskrik.  :cry:  La folk få gjøre som de vil.

8678890[/snapback]

Hyll hyll! Kunne ikke vært mer enig!

8679205[/snapback]

Med alle denne infoen om hva vi dør av må vi da snart være udødelig ^^

Lenke til kommentar

Jeg synes det er mye som skiller å sykle med hodetelefoner fra å rulle røyk mens du kjører bil.

Å ikke høre lydee fra bilene når du sykler, setter ingen andre enn deg selv i fare.

Å være uoppmerksom bak rattet på en bil som veier 1,5 tonn, setter alle myke trafikkanter, samt de som kommer kjørende i mot i fare.

Lenke til kommentar

Er enig i at det er et for dårlig sykkelnettverk, men i en by som Oslo er det dessverre vanskelig å gjøre alt for mye med det, da Oslo generelt er håpløst for trafikanter av alle slag.

Til alle som klager over syting - dagens velferdsstat er jo bygd opp på nettop det at man eliminerer risikoer rundt seg, for slik å kunne leve et sikrere og ikke minst lengre og mer komfortabelt liv, det være seg helse- og omsorgssektoren eller trafikkregler. Mener dere at vi skulle slutte å gå til legen når vi er alvorlig syke og heller bare spankulere rundt til vi dør? For vi kan vel ikke gå til legen og syte kan vi vel?

Mye av årsaken til hele diskusjonen er jo at man ikke bare skal sikre seg selv, men at man skal ta ansvar overfor andre. Det ene øyeblikket du ser bort fra veien for å rulle en sigarett og det løper en liten jente ut foran bilen din, ville du kanskje reagere med "det viktigste er at jeg ikke skadet meg", men det funker jo ikke i lengden. Man må ta ansvar overfor alle andre og derfor skal man ikke høre på musikk mens man sykler eller lese avis eller sminke seg mens man kjører bil!

Lenke til kommentar

litt ot

men har alltid lurt på hvor stor sjanse det er for at du blir påkjørt av en bil om du sykkler i en rundkjøring, for du har lov til det og du skal sykkle som om du kjørte en bil...

Ser for meg en lett måte å tjene penger på :p hehe...

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at det er forskjell på å stikke til legen om man har falt og brukket armen, enn å stikke til legen hver gang ungen din nyser ... Det var en Pondusstripe en gang i tiden som illustrerte dette veldig godt, der alle ungene satt med sykkelhjelm i sandkassa. Det er nesten på det nivået vi har kommet.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at det er forskjell på å stikke til legen om man har falt og brukket armen, enn å stikke til legen hver gang ungen din nyser ... Det var en Pondusstripe en gang i tiden som illustrerte dette veldig godt, der alle ungene satt med sykkelhjelm i sandkassa. Det er nesten på det nivået vi har kommet.

8680797[/snapback]

er det ikke vesta sin reklame de gjør noe slikt i å :p

har sett reklame om noe i den duren også ^^

Jeg har ikke vært til legen på 3-4år ^^

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, så går også jeg heller sjelden til lege. Jeg liker ikke leger. Sist var vel for 3-4 år siden her og, når jeg hadde fått en større kul i øret som følge av for mye ørepluggbruk. Et svært gnagsår hadde blitt til en øm kul :/

... og her sitter jeg nå med en herlig forkjølelse og sår hals, og hadde kraftig hodepine på mandagen. Moder'n maste om Paracet og solhatt og jeg vet ikke hva, men jeg avfeier alt det som humbug og driter i det. Jeg blir frisk på min måte, og det har aldri svikta meg. Hodepinen er vekk, forkjølelsen spiller jeg av meg på fotballkamp i kveld :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har det jo litt med at om jeg eller du krypler en kar på sykkel så VINNER han i retten samma pokker, samma om han har ett avsjeds brev til verden som bevis 1.

Å da sitter vi igjen uten lappen pga "uaktsom" kjøring

Lenke til kommentar
Nå har det jo litt med at om jeg eller du krypler en kar på sykkel så VINNER han i retten samma pokker, samma om han har ett avsjeds brev til verden som bevis 1. Å da sitter vi igjen uten lappen pga "uaktsom" kjøring

9051738[/snapback]

Syklister kan også miste lappen (til bil ja) for uaktsom sykling. F.eks på grunn av sykling i fylla. Jeg kan ikke se noen prinsipiell forskjell i uaktsomhet ved å sykle i fylla eller å sykle med en mobiltelefon opp til øret eller å sykle med mp3-spiller. Ikke annet enn at graden av uaktsomhet kan diskuteres. Alt er i prinsippet uaktsomt. Saker med syklist vs. bil er ikke alltid så opplagte som du gir uttrykk for.

Dersom syklisten ikke har førerkort så kan han få både bot og karantene før han får kjøre opp, akkurat som en person som kjører bil uten lappen kan få.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...