Isindil Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Kjøpte ny PC for litt siden, og har fått alle delene untatt hovedkortet. Etter en stund fikk jeg tilbud om å enten vente til posten eventuelt får ordnet opp i det eller å velge ett nytt kort. Problemet er at hovedkortet jeg egentlig skulle ha (Asus P5B-V) er ikke lenger på lager, så jeg må velge et annet hovedkort om jeg skal ha det uten å måtte vente enda lengre. Følgende kriterier må oppfylles: ATX-formfaktor. FireWire. Støtte for Dual-core. På lager hos pcutstyr.no. Koste under 1000 kroner (omtrent det samme som P5B-V). Det må passe til disse komponentene: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Cooler Master Centurion 534Intel Core 2 Duo E6600 XFX GeForce 8800 GTS 320 MB Crucial BallistiX PC2-5300 2 GB (2x 1 GB) Samsung SpinPoint T166 320GB Samsung SH-S183A MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA Håper noen kan komme med gode råd! Endret 22. mai 2007 av Isindil Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Ingen med råd å dele? Skulle veldig gjerne fått bestilt kortet så fort som mulig, men det er vanskelig å finne passende kort med FireWire til under 1000kr. Sett på Asus P5N-E SLI nå, koster bare 949kr, så da trenger jeg bare betale 32 kroner i mellomlegg. Tror jeg går for det, men jeg vil veldig gjerne ha deres meninger. Endret 23. mai 2007 av Isindil Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Om FireWire er det eneste viktige kravet, går det fint an å kjøpe ett FireWire PCI kort ved siden av. Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Hm, ja, men det er vel likevel en del kort som ikke har interne FireWire-kontakter man kan koble på et utvidelseskort på? Om FireWire pluggen(e) sitter på I/O-panelet eller som et ekstra kort spiller ikke stor rolle, da de kortene tydeligvis ikke koster stort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå