Flattum Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei. Jeg har kjøpt en musikk DVD og vil gjerne ta noen sanger (med video) fra den og legge på en egen plate. Ja, da mener jeg og f.eks hente sang nummer 2 og 7 ut alene, uten å få med alt mulig annet. Noen som har peiling på software som gjør det enkelt? -Takk. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det er nok ikke lov til å diskustere her, desverre! Da bryter du den kopieringsloven(eller hva det heter). Sempron Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det er vel ikke ulovlig å kopiere sine egne DVD'er og CD'er? DVD shrink pleier å fungere på de fleste DVD. Her kan du sette start og stopp selv. Ellers finnes det flere andre programmer du kan bruke dersom denne ikke gjør jobben. Goggle f.eks. "program ripper dvd download" Lenke til kommentar
Flattum Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Privatbrukskopiering er da fullstendig lovlig. Edit: Postet alt for sent. dhjerp var mye før meg, ang privatkopieringen. Men uansett. Har prøvd DVD Shrink, men fikk ikke ut de delene jeg ville ha. Prøvde å få ut enkelt sanger, men fikk bare kopiert hele DVDen. Mulig jeg failer totalt i bruk av det programmet, men jeg fikk det i allefall ikke til. Endret 21. mai 2007 av Flattum Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Med DVD Decrypter kan du velge å rippe etter IFO. Det kan gjøre susen. Dersom dette er "ulovlig" å diskutere, så satser jeg på at en moderator sletter tråden asap.. Endret 21. mai 2007 av klilleng Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 det er vel ikke ulovlig å kopiere musikk fra en dvd som er kjøpt, og til en cd som ikke skal masseproduseres og spres til alle verdens hjørner. da kan man rett og slett bare forby mp3 spillere og harddisker når man først er i gang... men tilbake til topic... I've got nothing. sorry. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Men uansett. Har prøvd DVD Shrink, men fikk ikke ut de delene jeg ville ha.Prøvde å få ut enkelt sanger, men fikk bare kopiert hele DVDen. Mulig jeg failer totalt i bruk av det programmet, men jeg fikk det i allefall ikke til. 8665593[/snapback] Jeg har ingen DVD lagret, så noen step-by-step kan jeg ikke gi, men med DVD shrink skal det være mulig, så sant denne kan rippe DVD'en. Doom9 har skrevet en guide til omtrent alt du kan gjøre med denne. Mulig du kan bruke ifoedit sammen med DVD shrink, men det har jeg aldri prøvet selv. Eneste problem jeg har opplevd med DVD shrink er at den ikke ripper enkelte merker, spesielt filmer fra Sony. Da må man bruke noen andre for ripping, men for å dele opp en DVD er DVD shrink bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå