Gå til innhold

Kamera til raske sportsaktiviteter?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe kamera for fotografering av natur og raske sportsaktiviter. Har lest en del om EOS 30D og D80. Holder disse mål på hurtighet ved seriebilder av feks. kiting og skikjøring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

30D tar 5 bilder i sekundet, mens D80 er begrenset til 3. Det er stor forskjell når det går fort, så til den bruken du beskriver ville jeg ikke anbefalt D80. Nikon-alternativet er D200, som er noen hakk råere enn 30D (dobbelt så stor buffer, svært robust), og en del kroner dyrere.

5 bilder pr. sekund vil jeg tro er raskt nok til det meste - skal du ha høyere ytelse må du opp i proffklassen.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
30D tar 5 bilder i sekundet, mens D80 er begrenset til 3. Det er stor forskjell når det går fort, så til den bruken du beskriver ville jeg ikke anbefalt D80. Nikon-alternativet er D200, som er noen hakk råere enn 30D (dobbelt så stor buffer, svært robust), og en del kroner dyrere.

5 bilder pr. sekund vil jeg tro er raskt nok til det meste - skal du ha høyere ytelse må du opp i proffklassen.

8665212[/snapback]

Nå er det ikke slik at antal bilder pr. sek. er alfa og omega for å få bra bilder. God planlegging, å være på rett sted og å kunne se motiver er fortsatt viktigst. Det gjelper ikke med 5 dårlige bilder pr. sek. Selv har jeg fotografert Formel 1 bilder på nært hold med en 400mm og Pentax *istDS. Dette kameraet med 2 bilder pr. sek er jo ikke kjent for å være raskt, men det gjorde helt klart nytten. Men fordelen med F1 biler er jo at de er veldig forutsigbare i sporvalg :-)

Lenke til kommentar

Nå må du huske at det nytter ikke med et dritbra sportskamera uten et objektiv som står i stil med kamera!

Du kommer nok bedre ut med et kamera som har 3bilder per sek og et bra kamera, enn et kamera med 5bilder per sek og et mindre bra objektiv! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...