Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 80 B4: lavere bak en foran?

Anbefalte innlegg

Har en '92 Audi 80 B4 2.0E som begynner og få en del kilometer på telleren (nettopp passert 360.000). Denne har ett problem i bakaksel/bakvogn-området som gjør at bilen er tydelig lavere bak enn foran. Jeg antar bilen er så høy som den opprinnelig skal være foran, mens bak ser den ut som den er senket ca 30-40mm. Man ser det tydelig når bilen står på flat mark at den skrår nedover bak.

Jeg antar det er noe feil/slitasje i hjulopphenget evt. med bakakslingen som forårsaker det, da jegg har skiftet dempere og fjærer, uten at dette gjorde store forskjellen. Det er også svært ubehagelig å kjøre med da det slår/smeller i bakvogna når jeg kjører over humper og ujevnheter. På toppen av det hele har bakhjulene fått negativ camber (trodde ikke det var mulig med en stiv bakaksel), slik at dekkene slites skjevt.

Noen som har ett forslag til løsning? Hvor ligger feilen, hva kan gjøres?

(skal prøve å få tatt ett bilde som viser hvor ille det er).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo ikke så veldig mye som kan gå galt bak der, men foringene til bakstillinga kan jo være kaputt etter så mange km. Ellers så ville jeg tippe at foringene som sitter i dempertårnet er ødelagt, eventuelt satt inn feil deler ved et tidligere demper bytte.

Endret av trra
Lenke til kommentar

*bump* anyone? skal sette bilen på bukk og ta ut dempetårnene og se nærmere på saken til neste uke, hadde vært greit å vite nøyaktig hva jeg skal se etter, hvilke deler som skal inspiseres. Som noen kanskje vet er det nemlig ikke laget rephåndbok til Audi 80 B4, jeg har en ganske omfattende en til B3 (Bentley), men dessverre er bakre hjuloppheng en av de tingene som ble forandret fra B3 til B4, så lite hjelp å få der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...