tempozzz Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 kanskje startmotoren er dårlig? går den i inngrep? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Hva vil det si at den går i inngrep? Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 at tannhjulet på starteren ikke går imot tannhjulet på motoren. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Det er det jeg frykter også. Får vel åpne variatoren etter eksamenstiden er over. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det er det jeg frykter også. Får vel åpne variatoren etter eksamenstiden er over. 8761152[/snapback] trenger du å åpne variator dekslet for å komme til starteren? Lenke til kommentar
alfal Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er det jeg frykter også. Får vel åpne variatoren etter eksamenstiden er over. 8761152[/snapback] trenger du å åpne variator dekslet for å komme til starteren? 8761926[/snapback] Starteren ligger somregel på framsiden av motoren ikke under dekslet med variator ,men tannhjulet stikker inn til variator fra yttersiden. Men inne ved variatoren ligger det somregel en utløser (er ikke sikkert det er riktige navnet) med symtomene dine er det sikkert denne som trenger overhaling eller utbytting . Innerst på denne utløseren er det et sort tannhjul som drives av av tannhjulet på starteren fremmerst på utløseren er det et mindre tannhjul som som skubbes fram av turtallet som starteren lager og som bgynner og dra runt variator slik at du får starte. Er denne full av dritt eller har forlite smøring vil ikke denne fungere. Overhaling: ta den ut og vask den i bensin gjerne høytrykkspyle den etterpå viss du har en tiljenglig, etter dette fyller du den med lagergris og monter den tilbake. Den kan fjuske litt i begynnelsen til grisen har lagt seg til. Fungerer ikke dette er det løp å kjøp hilsen alfal Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 For å være 100% sikker på at det ikke er batteriet så kan du prøve å kickstarte den.. så kjøre litt. Når du er ferdig med å kjøre, så slår du den av, og så prøver du å starte den med el-starteren. Starter den da så er det noe med batteriet. Sånn var det på min scooter, det var pga. at batteriet var dårlig. Da kan du prøve å lade det ut, for så å lade opp igjen, eller prøve å bytte ut batteriet. Ellers hjelper det å rense tennpluggen i tilleg Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ville heller ha bytta pluggen enn å renset den Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 For å være 100% sikker på at det ikke er batteriet så kan du prøve å kickstarte den.. så kjøre litt. Når du er ferdig med å kjøre, så slår du den av, og så prøver du å starte den med el-starteren. Starter den da så er det noe med batteriet. Sånn var det på min scooter, det var pga. at batteriet var dårlig. Da kan du prøve å lade det ut, for så å lade opp igjen, eller prøve å bytte ut batteriet. Ellers hjelper det å rense tennpluggen i tilleg 8785879[/snapback] Jeg har prøvd nettopp det, og starteren funket ikke etter kjøreturen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå