Gå til innhold

Frustrerende treg N73ME!

Anbefalte innlegg

Hey :D Har en N73ME, som er treeeeeeg! Skal laste ned den sms Accelerator, da blir forhåpentligvis smsskrivingen litt raskere, men når jeg åpner kameraet er den utrolig treg, opera mini fungerer omtrent ikke og kan heller ikke avslutte den før det er gått laaaang tid og tlf er generelt treg :cry: Jeg oppdaterte den for en uke siden, ble litt raskere da, men hvordan kan jeg følge med på når det kommer nye oppdateringer og er det noen andre programmer jeg kan bruke fo å få ting til å gå litt kjappere? Evnt et program som gjør slik at man kan få smileys på sms? :hmm:

:D:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey :D Har en N73ME, som er treeeeeeg! Skal laste ned den sms Accelerator, da blir forhåpentligvis smsskrivingen litt raskere, men når jeg åpner kameraet er den utrolig treg, opera mini fungerer omtrent ikke og kan heller ikke avslutte den før det er gått laaaang tid og tlf er generelt treg :cry: Jeg oppdaterte den for en uke siden, ble litt raskere da, men hvordan kan jeg følge med på når det kommer nye oppdateringer og er det noen andre programmer jeg kan bruke fo å få ting til å gå litt kjappere? Evnt et program som gjør slik at man kan få smileys på sms? :hmm:

:D  :cool:

8664538[/snapback]

Kanskje du har fått en mandagstelefon. Anyway, siste versjon av PC Suite og NSU vil automatisk fortelle dg når ny FW er klar.

For å få smileys kan du for eksempel bruke programmet "Threaded SMS". Husker ikke link -> Google it!

Lenke til kommentar

Har du siste software version?

Software version kan du se hvis du taster *#0000#

Siste software til N73/N73 ME er : 3.0705.1.0.31

Ved å holde menyknappen inne i noen sekunder får man opp en oversikt over programmer som kjører i bakgrunnen. Disse kan avsluttes ved å trykke på "C". Programmer kan bli liggende i bakgrunnen uten at man er klar over det, og det kan være lurt å sjekke av og til, for å hindre at telefonen blir treg og henger seg opp, kan også restarte hvis det plutselig "klikker"

Lenke til kommentar
Har du siste software version?

Software version kan du se hvis du taster *#0000#

Siste software til N73/N73 ME er : 3.0705.1.0.31

Ved å holde menyknappen inne i noen sekunder får man opp en oversikt over programmer som kjører i bakgrunnen. Disse kan avsluttes ved å trykke på "C". Programmer kan bli liggende i bakgrunnen uten at man er klar over det, og det kan være lurt å sjekke av og til, for å hindre at telefonen blir treg og henger seg opp, kan også restarte hvis det plutselig "klikker"

8671278[/snapback]

aha.. :) takk takk.. æ ska oppgradere den en gang tel, har ikke den nyeste :blush: men jeg pleier alltid å sjekke og avslutte programmer med å holde inne menyknappen :w00t: hehe.. thanks ;)

Lenke til kommentar

Her er hva jeg opplevde for et par uker siden:

Jeg har i lengre tid slitt med en utrolig treg N73. Dette kom etter en oppgradering i vinter. Har forsøkt mye forskjellig uten at det har blitt noe bedre.

Når jeg har oppgradert tidligere har jeg hele tiden tatt sikkerhetskopi på minnekortet og lagt denne tilbake etter oppgradering.

I går kveld tenkte jeg å forsøke en annen løsning. Sikkerhetskopierte kun det aller nødvendigste via PC Suite (kontakter, kalender og meldinger). Brukte altså ikke minnekortet i det hele tatt. Etter å ha lagt inn den siste softwaren på nytt (3.0704.1.0.1) kopierte jeg tilbake via PC Suite. Og JAAA, telefonen har stått opp fra "dvale". Den har nå blitt rask og god igjen slik den var for et halvt år siden.

Dette kan være et tips til andre som sliter med veldig treg N73.

Lenke til kommentar
Her er hva jeg opplevde for et par uker siden:

Jeg har i lengre tid slitt med en utrolig treg N73. Dette kom etter en oppgradering i vinter. Har forsøkt mye forskjellig uten at det har blitt noe bedre.

Når jeg har oppgradert tidligere har jeg hele tiden tatt sikkerhetskopi på minnekortet og lagt denne tilbake etter oppgradering.

I går kveld tenkte jeg å forsøke en annen løsning. Sikkerhetskopierte kun det aller nødvendigste via PC Suite (kontakter, kalender og meldinger). Brukte altså ikke minnekortet i det hele tatt. Etter å ha lagt inn den siste softwaren på nytt (3.0704.1.0.1) kopierte jeg tilbake via PC Suite. Og JAAA, telefonen har stått opp fra "dvale". Den har nå blitt rask og god igjen slik den var for et halvt år siden.

Dette kan være et tips til andre som sliter med veldig treg N73.

8675636[/snapback]

Prøvde dette igår etter å ha lest posten din :) men får ikke nyere enn 3.0638.0.0.30, har en ME så kan jo være derfor? Synest iallefall at det ikke ble noe bedre :cry:

Lenke til kommentar

NIX!

ME's nyeste FW er: v3.0705.1.0.31

Mens "vanlig" FW har: v3.0713.1.02

Prøvde dette igår etter å ha lest posten din :) men får ikke nyere enn 3.0638.0.0.30, har en ME så kan jo være derfor?

8681541[/snapback]

Dette er fordi du da har en operatørlåst telefon...

Skal du få nyeste FW på denne, må du forandre produktkode.

"Tweake" med andre ord... :cool:

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
NIX!

Prøvde dette igår etter å ha lest posten din :) men får ikke nyere enn 3.0638.0.0.30, har en ME så kan jo være derfor?

8681541[/snapback]

8691273[/snapback]

Whut?? :p kor teit!! æ vil ha den nyaste!! :cry: jaja, jeg får bare vente da, den nyeste kommer vel etterhvert da? :hmm:

Lenke til kommentar
NIX!

8681541[/snapback]

8691273[/snapback]

Whut?? :p kor teit!! æ vil ha den nyaste!! :cry: jaja, jeg får bare vente da, den nyeste kommer vel etterhvert da? :hmm:

8729159[/snapback]

Bare et lite tips når dere software oppgradere tlf ikke backup til minnekorte for da kjøre han den gamle programvaren tilbake til tlf. Dette har jeg hvertfall opplevd

Hørte med nokia og dette stemme så ta backup til pcsuite :)

Lenke til kommentar
NIX!

8681541[/snapback]

8691273[/snapback]

8729159[/snapback]

Bare et lite tips når dere software oppgradere tlf ikke backup til minnekorte for da kjøre han den gamle programvaren tilbake til tlf. Dette har jeg hvertfall opplevd

Hørte med nokia og dette stemme så ta backup til pcsuite :)

8736047[/snapback]

Jess, første gangen tok jeg på minnekortet, andre gangen kjørte jeg PC suite.. Tror jeg gjorde det rett, stemmer det at alle snarveiene, tema og sånn kommer tilbake når du tar gjennoppretning etterpå da? :hmm::blush:

Lenke til kommentar

ja telefon blir som første gang du starta den når du starte den etter software oppgradering. Men har du backup til pcsuite så laste den tilbake alt sammen også er det bare og starte tlf på nytt, så er fixet :)

Lenke til kommentar
ja telefon blir som første gang du starta den når du starte den etter software oppgradering. Men har du backup til pcsuite så laste den tilbake alt sammen også er det bare og starte tlf på nytt, så er fixet :)

8740106[/snapback]

Thanks :D hmm, æ har Telenor abm, utrolig irriterende at man ikke kan få de nyeste oppdateringene da!! :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...